Projekt Mountain Max 700 '01

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Mjo du.. Fick i 3 flaskor olja.. + 3dl i växelhuset.
Sen väger de väl lite mer en vatten kan jag gissa på.. :rolleyes:

Fundera först lite å gissa sen igen, vad är det som väger mest igentligen. Om du häller vatten å olja i en glasburk, vad hamnar överst ;)
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Fundera först lite å gissa sen igen, vad är det som väger mest igentligen. Om du häller vatten å olja i en glasburk, vad hamnar överst ;)
Haha, Ja ibland är man lite dum... :D Klart vatten har högre densitet!
Men den molekylära massan hos olja (hitta inte specfik för olja, men hexan (som syntet olja utvins ifrån)) väger mer än vatten! Dvs 1mol vatten väger mindre än 1mol olja(hexan).

Så helt bakom flötet va jag inte :D
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Haha, Ja ibland är man lite dum... :D Klart vatten har högre densitet!
Men den molekylära massan hos olja (hitta inte specfik för olja, men hexan (som syntet olja utvins ifrån)) väger mer än vatten! Dvs 1mol vatten väger mindre än 1mol olja(hexan).

Så helt bakom flötet va jag inte :D
LOL

Ang volymen i oljetanke, jag får inte i mer än 2,4 i nån av mina kärror.
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Lämnat DHL:s station i Saskatoon - Canada...

Turbo on it's way!

Fett nice! Får man fråga vad du gav för paketet? 20k?
Du får släppa nån bild så vi har nått att sukta efter.

Blir det att köra med 600 cylindrar eller satsar du på att köra dubbla cylinderfotspackningar eller liknande på 700 cylindrar?

//Rob
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
var väl 10 har ja för mig han sagt, ganska säker de står i tråden men allt är en gisning
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Fett nice! Får man fråga vad du gav för paketet? 20k?
Du får släppa nån bild så vi har nått att sukta efter.

Blir det att köra med 600 cylindrar eller satsar du på att köra dubbla cylinderfotspackningar eller liknande på 700 cylindrar?

//Rob

Kan avslöja att de blev billigare än så då jag fick reda på att de var Canadensiska dollar..

7541kr Fraktat o klart fram till dörren!
Har även beställt billet topp (lösa förbränningsrum).

Ang motor strl har jag inte bestämt mig.. Har 600 cyllar liggandes hemma. Men tror de blir 700 för enkelhetens skull..
Sänka komp via borra upp förbränningsrummen till c:a 25-26cm3 Slipper man tjafsa med packningar hit o dit!
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Kan avslöja att de blev billigare än så då jag fick reda på att de var Canadensiska dollar..

7541kr Fraktat o klart fram till dörren!
Har även beställt billet topp (lösa förbränningsrum).

Ang motor strl har jag inte bestämt mig.. Har 600 cyllar liggandes hemma. Men tror de blir 700 för enkelhetens skull..
Sänka komp via borra upp förbränningsrummen till c:a 25-26cm3 Slipper man tjafsa med packningar hit o dit!

Tufft!
Hur mycket effekt siktar du på att få ut som är driftsäkert? 180? Borde väl börja bli ganska känsligt över det gissar jag.

//Rob
 

jasajude

Välkänd medlem
19 okt 2008
228
1
16
pite
de här är ändå bland de coolaste som går att läsa på internet för tillfället! Keep upthe good work!
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
de här är ändå bland de coolaste som går att läsa på internet för tillfället! Keep upthe good work!

Tackar =)

Var ute på premiär tur idag.. Över metern puder på sina håll..
Aldrig haft så kul på en skoter förut..

Resultatet av dagen = Variatorerna behöver ombestyckning.. Övervarv o lågt inslag inge bra.

Imorgon blir de ut o fortsätta pumpa puder fast med en fotograf ;)