Projekt Mountain Max 700 '01

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Höjaren är 12" vilket är c:a 30cm. Rakt fatbar styre på det.
Bromswiren är en stål omspunnen. Tror den ska vara 7" längre än org.
Orginal gas/oljewire är orginal fast dragna igenom luftburken. Höjaren är hemma byggd.

Mvh
Jasså. Tack för svar!:ciao: Men gaswiren är inte spännd nu då när du svänger fullt?
 
R

Robin

Inget beställt än.
Men blir en High-Rise Dvs. en som ser nästan lika dan ut som min! Led lyse med dekal "Mad Max" på sidan.
Även fäste för NOS tank i dynan blir det nog inför framtida projekt! ;)

(Hoppas den här ***** $$ kan sjunka igen bara)

Hoppas du får tag i en ny dyna också :), brukar väl vara en *****r väntetid pga så stor efterfrågan hos boss..
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Har 2st kompisar som har beställt varsin boss dyna från kj, dom har väntat typ 2månader nu, har inte skickats ännu. Dom hade beställt mer saker också, bla ett par skidor, så då skickade dom ett par skidor separat för att paketet annars blev för stort. Så en kompis har fått sina skidor, men inte sin dyna och dämpare osv..
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Har 2st kompisar som har beställt varsin boss dyna från kj, dom har väntat typ 2månader nu, har inte skickats ännu. Dom hade beställt mer saker också, bla ett par skidor, så då skickade dom ett par skidor separat för att paketet annars blev för stort. Så en kompis har fått sina skidor, men inte sin dyna och dämpare osv..
Har skickat ett mail till Rich. Han sa att han ev. kunde fixa fram en.
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Jag mailade helt sonika Boss och frågade hur lång tid de skulle ta att få en dyna till sverige.
Enl. Mannen som besvarade mailet skulle de ta 1-2v för dem att bygga och leverera dynan till ÅF i USA och sedan 1v med UPS eller Fedex till sverige.

Sorry nisse för kapandet av trådden.
 
R

Robin

Jag mailade helt sonika Boss och frågade hur lång tid de skulle ta att få en dyna till sverige.
Enl. Mannen som besvarade mailet skulle de ta 1-2v för dem att bygga och leverera dynan till ÅF i USA och sedan 1v med UPS eller Fedex till sverige.

Sorry nisse för kapandet av trådden.
Då är det ju bara att slå till då innan dollarn ökar ännu mera!