Projekt: Yamaha RS Vector

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Gah,

Strular som fan för mig att få upp bilderna! :mad2:
Får testa ladda upp dom via pixbox senare..

Ska ut o fortsätta i garaget..

Kan väl göra en textlig update så länge:

Framvagn mm. monterad (SRX dämpare monterade tills Öhlinarna kommer)
Turbo, grenrör o hela tjosan monterat.
Elsystemet på plats.
Boggien ska måttas in klart nu ikväll.
Downpipen ska hel svetsas.
Batteriet monterat på plats.

Fråga, har ju bygt tunnel dump, vinkeln är riktad lite mot mattan, finns det risk för igentäppning eller liknande?
Tänkte så inte mattan skovlar in fullt med snö o täpper igen?
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
BILDER! Tyvärr kunde jag inte ta några igår kväll pga. kameran imma igen..

Alla oljeledningar samt bränsleledningar är av stålom spunnen slang.. Kolfiberstyre.. Ny blå vakuumslang.

Rätt nöjd med svetsningen på DPn, men skulle haft ett mellan läge på svetsen blev lite kallt i de läge jag svetsa nu, men på tok för varmt i läget över! :dizzy:

Även klar med dragning av all vakuum slang osv. hittade en fin vakuum brygga i mässing.

Men känns som de går med raketfart nu:



















 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Nä ingen körning.. Och ärligt talat är jag nästan glad för de :) Kommer suget till nästa vinter bli enormt..

Kanske får lite saker gjort på påsklovet, har kanske inte skrivit de, men skotern står 60mil ifrån mig nästan hela tiden.. Har inte haft någon tillgång till garage här uppe i arjeplog, tyvärr..
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Farsan ringde och väckte mig nyss med ett glatt samtal... De står ett stort jävla paket från utlandet i hallen!
Wihoo.. Underbart!

Har några fräna idèr pågång, och som möjligtvis kan förverkligas tackvare lite sponsring... Mer info kommer snart!
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Kul, vad finns de i de paketet då? :) Jo, vet vad du menar med de säg suget till nästa år. Är ju skoterlös i vinter och kan fan iknappt vänta tills jag får hem en ny skoter så jag kan börja fixa lite med den tills nästa vinter :D Har en känsla av att om de går som jag vill kommer de bli mkt mer kört än vad jag brukar hinna :p
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Ikväll blev de 2-3 timmar i garaget...
Boggien är måttad o monterad...

Stort tack till Frank Huss @ Mountainspeedshop i Åre.... För renovering av dämparna samt lånet av pressen!

Bilder kommer som vanligt lite segt, har fotat lite idag, men inte hittat kabeln till kameran nu på kvällen....!
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
skaru måla om elr sätta mesh tyg istället för nuvarande paint jobb, passar inte ihop med resten av skotern :p annars grym skoter:p