Projekt: Yamaha RS Vector

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Boggien kommer lackas Svart... Sen så, om ekonomin tillåter dvs, kommer jag köpa dekalkit till den...

Gah, tog tvärstopp idag, lyckats slarva bort en distans till kjedjehuset som jag demontera för snart ett år sedan... hehe
Men förstärkningarna vid infästningarna till boggien är klar, små skit som tog en jävla tid i slutändan..
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Men inte fan ska du väll sälja den som skotertoken gjorde ? man blir ju förkrossad
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Är själv bygget som är kul, testa att den fungerar sen sälja vidare till bättre behövande... Blir väl en tur i Juni nångång skulle jag tippa :)
.. nog för att de e helt ok att skruva då och då, speciellt närt de gäller självmana förbättringar, men nu har du väll ändå fått de om bakfoten, när du skriver att själva bygget är kul???? låter som du kanske ska skaffa dig en skruvarfri skoter nästa gång så du kommer ihåg hur det är att faktiskt köra ;)
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
.. nog för att de e helt ok att skruva då och då, speciellt närt de gäller självmana förbättringar, men nu har du väll ändå fått de om bakfoten, när du skriver att själva bygget är kul???? låter som du kanske ska skaffa dig en skruvarfri skoter nästa gång så du kommer ihåg hur det är att faktiskt köra ;)

Fick mig ett gott skratt där, och kan nog inte annat än hålla med... Till nästa vinter kommerm skotern vara "skruvarfri", nästan iallafall :)

Efter att kommit på mig själv igår kväll och brustit ut med frasen: helvete vart fan är min nyckel?!
Några minuters tänkande och då insåg jag att den ligger i bilen som jag voltade med för någon månad sedan, förhoppningsvis har dom inte hunnit skicka den till skroten...

Jag som hade tänkt fixa klart allt med elen, men kändes rätt hopplöst när jag inte kan använda tändningslåset..

Nåja, Saker som skett idag:

1. Tunneln är polerad - VILKET NEGERJOBB.....
2. CDI hållare
3. Batteri hållare
4. Monterad bränslepump samt måttat upp bränsle-ledningar
5. Oljefilter på plats
6. Mattan och drivaxel är på plats
7. Boggien är isärskruvad (för lackning samt slipad, Dagens andra negerjobb)


P.S Emme.H Är ju bara köpa den av mig eller byta in din Phazer senare ;)
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Fick mig ett gott skratt där, och kan nog inte annat än hålla med... Till nästa vinter kommerm skotern vara "skruvarfri", nästan iallafall :)

Efter att kommit på mig själv igår kväll och brustit ut med frasen: helvete vart fan är min nyckel?!
Några minuters tänkande och då insåg jag att den ligger i bilen som jag voltade med för någon månad sedan, förhoppningsvis har dom inte hunnit skicka den till skroten...

Jag som hade tänkt fixa klart allt med elen, men kändes rätt hopplöst när jag inte kan använda tändningslåset..

Nåja, Saker som skett idag:

1. Tunneln är polerad - VILKET NEGERJOBB.....
2. CDI hållare
3. Batteri hållare
4. Monterad bränslepump samt måttat upp bränsle-ledningar
5. Oljefilter på plats
6. Mattan och drivaxel är på plats
7. Boggien är isärskruvad (för lackning samt slipad, Dagens andra negerjobb)


P.S Emme.H Är ju bara köpa den av mig eller byta in din Phazer senare ;)
köp ett beggat tändningslås?
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jo, men som vanligt är jag ju tvungne o åka upp till arjeplog igen o lämna skotern hemma.... Ja, har väl inte hänt så mycket.
Fotade inte så mycket sista kvällen i garaget o har inte varit hemma på två veckor nu så!

Ska hem under 1a maj o hämta skotern samt börja montera ihop den lite mer :)
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Melmaq; Trodde ju på ledig heten efter studenten, men tur i oturen fick jag jobb i Eskilstuna 3dagar efter man slutade....

Men lite har jag lyckats hinna med!

Bildupdate..

Hänt lite sen jag skrev något sist, men gått segt framåt...

IC'n är inne på svetsning, väntar på att en ny axel till boggien ska svarvas o lite små pill...

Även en Boss dyna och "gas rack" på väg över atlanten....

Nytt kjedjehus lock o kjedja
Nytt bromsok med Nya bromsbeläg
Ny sekundäraxel
Nya framdämpare på plats (omschimsade)
Boggien nästan monterad (saknar en axel)
Matta, drivaxel, kjedjehus osv monterat.
Styrning samt elhärva på plats..

Höjd på skotern är:

70cm vid lyftbågen
40cm vid drivaxeln
30cm längst fram på bulkheaden.











 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Asker:
Grymt skönt, blev dock bara en kväll i garaget men tillräckligt för att få upp både hoppet och suget...
Måste ursäkta min seghet ang lyftbågen..

PMa mig lite kontoinfo eller paypal så ska du få pengarna iaf. :bigsmile: