Prova på Enduro!

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
Hej, undrar vad för skoter som krävs och i vilken prisklass dom ligger i?? behöver inte vara nån extrem utan bara något som duger o köra enduro med!!:)
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Men där verkar dom ju bara köra ny skotrar i princip, var det äldsta -08-09? å inte en Yamaha, men det är väl inte det optimala valet heller.
Mvh A
 

Skotta_Snö

Välkänd medlem
27 feb 2007
142
0
6
Umeå
Ännu ett filmklipp
http://www.youtube.com/watch?v=2gNmBmyp_YA

Jo mest nya, men en del kör med äldre ski-doo rev.. i motion är det ju huvudsaken att du är bekväm med skotern själv. Är ju trevligt om det har hyfsad dämpning då det är rätt guppigt och bara blir värre och värre för varje varv.
Har inte själv kört, men bekanta.. har kikat på några tävlingar.. länge vart sugen på att testa motionsklassen.
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
men vart fan hittar man igen vart tävlingarna ska gå i år då!!!! finns inte på svemo iallafall står över lag väldigt dåligt om just enduro blir nästan irreterad då denna gren är den som är bäst å börja i... hoppas de kommer upp något snart..
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Men nu krabbar är det dags och nära Umeå också perfekt.
Skellefteå Motorsällskap inbjuder till Nationell tävling (ev. SM-deltävling, ej ännu beslutat) i skoterenduro:

E-son Flatrace
Datum: 2011-03-20
Plats: Skellefteå Drive Center, Fällfors

http://www.skelleftea-ms.se/index.php?id=229

Har just lämnat in dämparna på renovering, beställt ny kedja efter nerdrevning och mattbyte och så ser man detta:becky:
Vi får väl mer info senare, räknar med att dom kommer att ha en motionsklass.

Kikade igenom reglerna igår, det som gör mig lite nervös är.
Man måste köra i crosstövlar eller snowboardskor, jag tänkte köra i mina vinterkängor, vore fan om man inte skulle få det. Vill ju inte tvingas köpa nya dyra skor också.

Jävla massa mått på hur skidorna skall vara konstuerade, kanter här och kanter där, kör man original brp skidor måste det väl funka?

5W baklyse, vad har man original? visst lätt att kolla:suspicious:

Man skall han en absorberadne miljömatta i depån mot en oljespill, vad är det för special??

Verkligen sugen att prova.
Mvh A
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
fusionären skrev tidigare i den här tråden att har man körkort behövdes inget förarbevis.
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Har du ett körkort utfärdat efter år 2000 så behöher du förarbevis för att köra skoter överhuvudtaget. Det gäller nog på enduro banan också skulle jag tro. Har själv provat på enduro både med skoter och mc. Det är verkligen askul och betydligt jobbigare än vad många tror. Så lusläs reglementet för där står nog allt ni behöver veta.Körde med en standard MXZ 500 på tiden det begav sig å det var då aldrig nåt krångel vid besiktningen med den. Körde i motionsklassen som då tillät max 500 cc.