Recalls variator 12-13

Mandelmassa

Välkänd medlem
26 mar 2013
201
5
18
I hjärtat av Norrbotten
Hur har det gått för er med att få variatorn utbytt, har haft bokat för mer än 1 månad sedan och har fått tid för att göra bytet, men fortfarande så har återförsäljaren ingen variator till min, blivit uppskjutet gång på gång.
Och då jag ringde idag så var beskedet kanske i mitten av februari?

Sent from my LT25i using Tapatalk
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Jag gick in och sa åt min åf att ta hem prylarna till min första service. Annars bokar ja in den hos annan som fixar bulletinerna samtidigt hotade jag med, och då blev de en jävla fart! Tog en vecka så va allt hemma hos åf:aren :). Så man bör va hård tror jag!
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
just nu är nya variatorn "restad". Så de är svårt att byta några fler tills kgk får in dom i lager igen. Tro de är tredje gången dom blivit restade.
 

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Bokade första service på en fredag, fick tid på tisdagen efter och fick variatorn bytt utan att ens fråga om det. Hade nämligen hört att dom hade slut på hyllan och återförsäljaren jag köpte ifrån hade ändå beställt en åt mig.
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Ni som bytt variator, gör det någon skillnad? Personligen är jag hemskt tveksam! Visst bättre bussning och större flänsar. men i och med att många maskiner är helt problemfria måste det vara montering/kvalitetskontroll eller vissa leveranser a delar som fallerat? Tror personligen att motor och sekundäraxel inte är parallella i höjdled. Den "vanliga" linjeringen är ju kollade miljoner ggr. Min m800 -12 har nu 40 hårda fjällmil på remmen plus 40 av förra ägaren utan minsta bekymmer. (svalt och inget slitage). har aldrig haft en skoter som varit så snäll remmen. Assaultens rem var slut vid 50mil, för sliten så maskin började gå dåligt. Då var den drevad och variatoroptimerad.
 

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Hade ju bara kört 30mil med min innan byte, men remmen såg hel och fin ut innan så det är ju lite svårt att uttala sig om det blivit nå bättre. Men den går ju svalt och fint efter bytet iaf...
 

Linuse

Aktiv medlem
6 jan 2014
92
0
6
Min m800 -12 har tagit tre remmar sen jag fått ditt nya sekundären. Någon som
har haft problem med remmarna efter ni bytt sekundären?
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Dom sätter väll in plastdistansen igen. Jag kommer att ta bort den när jag får min nya! Vet några som mätte upp den nya å gamla sekundären, de enda som skiljde sig var att kylflänsarna var högre på nya
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Var in igår, de hade inga variatorer. KGK hade lovat dem nya till 17feb. Så får hoppas de kommit då!
Jahaja, jag som skulle få komma in imorgon och få min bytt men skiter sig säkert då... om dom inte fått in några....
 

Linuse

Aktiv medlem
6 jan 2014
92
0
6
Jo såg att den satt där på nya sekundären. Men den ska in till veckan på Jdm i Gällivare får se vad dom säger!
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Blev inget byte av variator idag, stämde bra Max_K att dom är restade till 17e
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
En rulle hade farit i min primär, så var in å sa de. Så nu fick jag en helt ny primär på garantin för de går inte att beställa rullar löst. Så där satt de då inte fast iallfall! :)
 

Mandelmassa

Välkänd medlem
26 mar 2013
201
5
18
I hjärtat av Norrbotten
Kollade med min åf idag om sekundära kommit(skulle kommit den17) men ingen ännu, och nu hade han inte fått något mera lev datum, få se om det kommer alls några den här sässongen ?

Skickat från min LT25i via Tapatalk
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Max_k - vart fick du ut en ny primär? Jag har lite av samma problem i min, va in och de sa att "knapparna" skulle bytas typ eller att de va dom som lät illa. Vad knappar är vet jag inte men de gick tydligen att best lösa som de lät då det inte va på tal om en helt ny primär. Skulle dock få vänta nån/några veckor på det... kändes lite halv surt!
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Max_k - vart fick du ut en ny primär? Jag har lite av samma problem i min, va in och de sa att "knapparna" skulle bytas typ eller att de va dom som lät illa. Vad knappar är vet jag inte men de gick tydligen att best lösa som de lät då det inte va på tal om en helt ny primär. Skulle dock få vänta nån/några veckor på det... kändes lite halv surt!
Här i gällivare! Sa bara att en rulle farit, då sa han att de enda som går att köpa löst är vikter å fjäder. Så fick en helt ny, var inge problem alls! Fick vänta 1 vecka sen var jag in med min gamla så kastade vi in gamla fjädern å vikterna i den nya! Vart jävla förvånad att de gick så smidigt :)

Var tydligen nån ny härdning i den nya som skulle hålla bättre, så jag vart då bara glad :)

Har inte hört nånting om de nya sekundärena