Ok, hoppar över det där med spacers då. Men det där med bensinen lät intresseant, känns som min drar C:a 3l/milen, den är orginal.
Är inte en sån bra mek jag Är det lätt att sänka nålarna?
Ok, hoppar över det där med spacers då. Men det där med bensinen lät intresseant, känns som min drar C:a 3l/milen, den är orginal.
Är inte en sån bra mek jag Är det lätt att sänka nålarna?
Det är ganska lätt, det går att göra med förgasarna på plats om man är två som hjälps åt:
Skruva av locken på förgasarna. Nu kommer du åt den ena av två insex-skruvar på toppen av trotteln. Gänga ur den helt men låt skruven vara kvar i hålet efteråt. Be polaren ge ungefär halv gas så kommer du sedan åt den andra skruven på trotteln. Här blir du tvungen att skruva lite snett så det kan underlätta om du har en insexnyckel med "huvud". Lossa också den helt så bör trotteln ramla ner till botten igen. Ge full gas och dra "länkarmen" åt sidan och lyft ur den ur förgasaren. Lyft ur nålen med en lång plattång. Sedan justerar man nålen genom att flytta plastbrickorna för små justeringar, eller clippet för större steg. Kolla i manualen...
Men kom ihåg att hålla ett öga på stiften efteråt så att de inte blir för vita=får för lite bensin...