Hittade en ny och slog till. Så nu har lössnömaskinen fått ge vika för en ledfräsare istället. Så nån med erfarenhet av en sån maskin som har några skojiga tips och tricks.. V-kitt eller liknande..:eyebrows:
Antar att du väntat med att åka iväg tills Warming up har slocknat i displayen?Nu har maskinen gått lite drygt 90 mil och inkörningen blev väl klar vid dryga 50 mil. Nöjd som bara den med egenskaperna på den här maskinen,passar mig perfekt. Och med det föret som är nu så kan man ju botanisera ospårat rätt bra faktiskt. Enda smolket i bägaren är att den nu vd några tillfällen då den stått utomhus över natten och blivit kall så har den gåt lite lurvigt när man startat den och rent ut sagt dåligt då man försökt köra iväg. Typ som om ett stift är kasst eller nåt. Brölat och inte svarat på gasen. Låter som om ena cylindern inte är med i matchen riktigt. Men det försvinner nästan direkt och sen går den som vanligt. Nåja service är bokad på nån vecka så få se om dom hittar nåt fel.
Funderade först på ett variatorkit men har nu beslutat att låta den vara original. Är som sagt väldigt nöjd. Åker mest led här hemikring och i stugan blir det led/spår,kalfjäll och myr.Tror det är nyttigare att köra den varm än att dra iväg kall. Jag är också jävligt nöjd med våra XRS. Kör mest kalfjäll och behöver ingen buss. Det skiljer lite i körupplevelse mellan 800 & 600 inte bara för kraften. Jag tror dämparna är annorlunda på 600 & 800. Men som sagt 600 är en riktig höjdare snål snabb bekväm. Våra maskiner är helt standard och kommer att förbli så