Rmotion i Renegade

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
http://www.supertraxmag.com/article.asp?nid=2479

Dom prisar boggien och påstår att det går att hålla i ganska ordentligt utan att bottna ur.

Jag åker då ganska hårt ställt

1.5 preload ifram
rebound på det lösaste
2/3 delar av preload på mitten och klick 2 i bakre
8klick från lösaste ibak

Går hyfsat hemmifrån men typ 15km in efter leden börjar det bottna oftare och lättare, allra helst om man klämmer på ner i en svacka för att få sig en flygtur efter så bottnar det i svackan (långsam komprimering)
Provat att spänna på dämparn på det hårdaste och då är den hårdare i 5km sen blir den mjukare och bottnar precis som vanligt igen. Får den kallna en stund så är det bra igen för att sedan börja jävlas efter ca 2-5km.

Låter för mig som att oljan blir för varm och skummar men kan absolut ha fel.

Nån dämparintresserad som skulle kunna ge mig nått gått råd?

Pappa väger 130pannor och dammar på med en 1200a i samma tempo och i samma knölar och dom dämparna orkar än.
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Lämnade nyss in skotern till ÅF för service och dom tyckte också att dämparn "sög".

Villl ju inte spendera massa slantar på nya dämpare i boggien om det nu är så att dom här bör hålla för lite mer än söndagsutflykter?

Annars får man väl stå där med näsan i kläm och ångra sig att man inte köpte freeriden istället...
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Ingen mer med samma känsla? Törs ju inte shimsa om hårdare om oljan skummar redan nu??? Får se vad ÅF säger, dom ska ta och renovera dämparen och se om det blir nått bättre.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Lämna in dom till någon som kör i öhlinsolja i dämparna. Skummar inte alls lika lätt som skitoljan som oftast sitter där orginal
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Tackar, låter som ett bra tips. Blir väl att lämna in för oljebyte och får hoppas att dämparn härdar ut lite längre :)