http://www.supertraxmag.com/article.asp?nid=2479
Dom prisar boggien och påstår att det går att hålla i ganska ordentligt utan att bottna ur.
Jag åker då ganska hårt ställt
1.5 preload ifram
rebound på det lösaste
2/3 delar av preload på mitten och klick 2 i bakre
8klick från lösaste ibak
Går hyfsat hemmifrån men typ 15km in efter leden börjar det bottna oftare och lättare, allra helst om man klämmer på ner i en svacka för att få sig en flygtur efter så bottnar det i svackan (långsam komprimering)
Provat att spänna på dämparn på det hårdaste och då är den hårdare i 5km sen blir den mjukare och bottnar precis som vanligt igen. Får den kallna en stund så är det bra igen för att sedan börja jävlas efter ca 2-5km.
Låter för mig som att oljan blir för varm och skummar men kan absolut ha fel.
Nån dämparintresserad som skulle kunna ge mig nått gått råd?
Pappa väger 130pannor och dammar på med en 1200a i samma tempo och i samma knölar och dom dämparna orkar än.
Dom prisar boggien och påstår att det går att hålla i ganska ordentligt utan att bottna ur.
Jag åker då ganska hårt ställt
1.5 preload ifram
rebound på det lösaste
2/3 delar av preload på mitten och klick 2 i bakre
8klick från lösaste ibak
Går hyfsat hemmifrån men typ 15km in efter leden börjar det bottna oftare och lättare, allra helst om man klämmer på ner i en svacka för att få sig en flygtur efter så bottnar det i svackan (långsam komprimering)
Provat att spänna på dämparn på det hårdaste och då är den hårdare i 5km sen blir den mjukare och bottnar precis som vanligt igen. Får den kallna en stund så är det bra igen för att sedan börja jävlas efter ca 2-5km.
Låter för mig som att oljan blir för varm och skummar men kan absolut ha fel.
Nån dämparintresserad som skulle kunna ge mig nått gått råd?
Pappa väger 130pannor och dammar på med en 1200a i samma tempo och i samma knölar och dom dämparna orkar än.