Sämsta skotern i lös snö.

skoterräven

Välkänd medlem
4 feb 2007
646
0
16
västernorrland
AC har aldrig gjort en Panther lång. Däremot Aktiv har gjort en Panther lång som döptes om till Alaska efter några år. Jag lång gjordes av A-C.
Nåväl, jag minns den däremot som en mycket god snögångare, kanske den bästa på den tiden. Fortfarande konkurrenskraftig skulle jag faktiskt tro.
arctic cat har visst gjort en panter lång 81-82ca
83 gick dom i konkurs
84-86 gjorde aktiv dom
87 när både aktiv och arctic båda tillverkade
beslutades att ingen skulle använda namnet mera
och då blev det alaska och superjag istället
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Nja, det var ju importören Aktiv som gjorde förlängningen på JAG lång redan 1979... i den mån den sattes på Panther var det Aktiv som låg bakom även denna.
 

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Trapper 602:an är inget att direkt att köra i lössnö då den tar in en massa snö i bandet och när man stannar eller saktar ner så då sitter den där, och det är ett helsikes jobb och få ut all snö därifrån! :argh:

Men annars så går den utihelvete på som utanför spåret såvida det inte är lössnö eller helt enkelt töväder.
 

0TT097

Medlem
9 mar 2010
10
0
1
Luleå
Aktiv Grizzly är några jävulska bestar asså du ska bara veta hur starka dom är!! Men som sagt när dom fastnar är det inte så jävla kul.
 

Trucker Nr:1

Välkänd medlem
24 jul 2009
142
0
6
Luleå
A-c Jag från 1976, dom borde ha levererats med axelremmar så det blev lättare att bära.
För bära det fick man göra ofta.
 

Mach1 General

Välkänd medlem
22 okt 2009
100
1
6
HA HA tänkte precis skriva det själv, en polare har en XLT som är helt otroligt dålig i snö. Det är nästa komiskt.
:hand:
mycket sitter i föraren :eek:h: tycker inte xlt e speciellt dålig i snön...men däremot så tycker ja AC triple touring e jävligt tung o klumpiga
 

Mach1 General

Välkänd medlem
22 okt 2009
100
1
6
I modern tid så är väl RX-1 inte den skoter man helst av allt tar utanför markerade leder...
QUOTE]
haha! sant så sant...minns då rx-1 mountain kom. De var den enda lössnömaskinen i testet som fastnade i nerförsbacke elr vad de nu stog i skotertidningen !
 

summit58396

Välkänd medlem
13 jan 2010
166
1
6
piteå
har en sno-tric sc4 röd jävlat sämst i lössnö men om det är lite hårt och man ska smyga runt i skogen är den kannon
 

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
Rush (vettesjutton vicket märke, men den var blå och ful) ligger inte så dåligt till.
Ett chassi som är gjort av skottsäker pansarplåt, ca 4 cm frigång under fotstegen, astung hjulboggie och mer eller mindre total avsaknad av kammar på mattan samt med en, i det det här fallet, Sachs-motor på vilda 24hk gjorde den till ett sjujäkla boj-sänke.

Ljudet av motorn har etsat sig fast i minnet..... BRÖÖÖÖÖÖÖLL.. Och sen visste man att brorsan satt fast... :D
kan det vara en rajd du tänker på ?;) beskrivningen stämmer bra in, hade ett pimp my rajd project här en gång i tiden :p
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Bumpar tråden med en annan hårding om någon minns den: SkiDoo citation 4500... en sån liten gris till att sitta i snön. Inte bara kort, utan också kamlös matta. Samt viktfördelning från helvetet. Osannolikt kass maskin.
 

ollää

Välkänd medlem
11 sept 2009
150
0
6
lycksele
farsans classic touring går inte överhuvetaget i snön... å när du sitt där så äre ba å gå hem...