varför köra skoter på sommaren?sämsta skotern i lössnö är fan yamaha et 340 dom *****rna kör man fan fast med på sommarn
Yamaha sw440. Enda skotern som går att köra fast på spår och nerförsbacke.
arctic cat har visst gjort en panter lång 81-82caAC har aldrig gjort en Panther lång. Däremot Aktiv har gjort en Panther lång som döptes om till Alaska efter några år. Jag lång gjordes av A-C.
Nåväl, jag minns den däremot som en mycket god snögångare, kanske den bästa på den tiden. Fortfarande konkurrenskraftig skulle jag faktiskt tro.
Kanske snäppet bättre än min gamla SRX 440 från -77... :afraid:Indy kort med 10mm kammar är ingen höjdare i snön :argh:
Nja, har du inte fart eller en otrolig tur och åker bredvid leden så sitter den fast. Det värsta är nog att jag kört fast på en skottad gårdsplan med den....Kanske snäppet bättre än min gamla SRX 440 från -77... :afraid:
:hand:HA HA tänkte precis skriva det själv, en polare har en XLT som är helt otroligt dålig i snö. Det är nästa komiskt.
I modern tid så är väl RX-1 inte den skoter man helst av allt tar utanför markerade leder...
QUOTE]
haha! sant så sant...minns då rx-1 mountain kom. De var den enda lössnömaskinen i testet som fastnade i nerförsbacke elr vad de nu stog i skotertidningen !
Satte mig med en förra veckan. Jag tog mig inte långt :hahaha:V-max 500 -94 har jag burit i vinter
Mvh Patrik
kan det vara en rajd du tänker på ? beskrivningen stämmer bra in, hade ett pimp my rajd project här en gång i tidenRush (vettesjutton vicket märke, men den var blå och ful) ligger inte så dåligt till.
Ett chassi som är gjort av skottsäker pansarplåt, ca 4 cm frigång under fotstegen, astung hjulboggie och mer eller mindre total avsaknad av kammar på mattan samt med en, i det det här fallet, Sachs-motor på vilda 24hk gjorde den till ett sjujäkla boj-sänke.
Ljudet av motorn har etsat sig fast i minnet..... BRÖÖÖÖÖÖÖLL.. Och sen visste man att brorsan satt fast...