Du har väl 137" va? Måste ju vara nåt generalfel om en 391 spränger efter 10 mil!Då var första remhaveriet avklarat.... hela 10,5mil höll den... suck. Vad göra härnäst för att få denna annars så underbara skoter att fungera? Är ju en hel del pengar i nerdrevning, variatorprylar, å i värsta fall tied+axel. Tips tack... . . . . . . . . . . . . .
Dock tror jag att mycket remproblem kommer av all skyddsolja som primären är indränkt i, utsidan är lätt att torka av men man borde också öppna den och tvätta allt inne i med brakecleaner eller liknande, kör den i diksmaskin med diskmedel eller nåt . Skyddsoljan tillsammans med remdamm gör att armarna kan börja gå riktigt trögt efter bara några mil, det tillsammans med kass variatorkalibrering gör att remmarna inte håller speciellt länge.
Verkar ju bara vara 137" och 154" som har problem eller har nån med 146" sprängt rem vid låga mil också?
Jag hade dock inte kört 1 m med low elevation kalibreringen den är ju riktigt kass.
Men som föregående sa in med den till ÅF så dom får kolla linjering osv. Om inte annat så begär att dom sätter i high elevation kalibreringen, 441 ramper osv.
Last edited: