Nja, Man vill nog snarare ha ett explosivt svar av det jag förstått, iaf på en lössnöare som används i teknisk åkning.Tänkandet med std bestyckning i lössnö maskinerna är ju en SEG bestyckning så man ska kunna seg dra sig framåt men uppenbarligen vill majoriteten av svenska skoteråkare ha "pang" gassvar och tar sig fram bättre med ett sånt register.
Jo många kollar vad det varvar och ändrar därefter, men verkligheten är att typ 98% av alla ägare inte gör det! Kolla på höjdmätaren och 1 click räcker till 400 meters diff.
413 vill ingen ha i sin e-tec :eyebrows:Nä, 441 lr 413 är inget jag vill ha i mina Etec.
Går det inte att kompensera upp det med lite mer helix så man både får snärtigare gassvar utan att tappa för mycket acceleration?160 ger bättre gas svar men på bekostnad av acceleration, startvarvet räcker gott med 130,
Alltså 441 ger ju bäst remtryck av alla brp ramper. Hade då satt i 441 ifall du nu inte väljer att köpa ett kit, DJ, Diablo eller liknande då har dom ju egna ramper.Ni som kör med andra ramper, vad kör ni med och varför? Jag vill ha en explosiv setup, vill bort med det döda mellanregistret som original har. Har mekat massor med variator genom åren så har bra koll, men har kört arctic och polaris så tra:n är lite ny. Ni som kör med 441, hur fungerar dom? Hör både bra och dåligt. Blir 417/427 för arga? Haft det i en rs. Finns det någon bra sida där man kan se skillnaden på rampningen/profilen så man får lite bättre koll på tra ramper. Många tra frågor
Låter ju verkligen som en dålig ursäkt för att undkomma problemet, plus att det där meshkitet bara förvärrar problemet iom att det stänger ute kylluften.Asså va faaaan brp. Har haft min inne hos åf nu för att se over remproblemet. Hittar inget fel, men rekommenderar att jag ska köpa mesh kittet för lössnö för 1300:- för att den ev tar in snö på remmen och därmed slirar. 1. Jag skulle ha märkt om den slirat, den nöter dessutom rem då jag kör på led. 2. Hur in I helvete kan det inte sitta på en maskin som främst är tänkt att gå utanför leden? Mkt ILLA.
Fick exakt samma svar förra året då jag påpekade mina problem.Asså va faaaan brp. Har haft min inne hos åf nu för att se over remproblemet. Hittar inget fel, men rekommenderar att jag ska köpa mesh kittet för lössnö för 1300:- för att den ev tar in snö på remmen och därmed slirar. 1. Jag skulle ha märkt om den slirat, den nöter dessutom rem då jag kör på led. 2. Hur in I helvete kan det inte sitta på en maskin som främst är tänkt att gå utanför leden? Mkt ILLA.
Eftersom det uppenbarligen inte fungerar i vissa summitar så tvivlar jag på att den fjädern skulle hjälpa i Freeride.rätta mej om jag har fel nu men en t.ex summit har 413 ramper med 100 i start tryck och det känns tomvarvigt. Vad jag kan se har freeride 137 också 413 ramper men med 160 i starttryck och även snäppet hårdare slut tryck. Så kan ju inte bli något rem tryck alls med den setupen eller?
Kanske en 100-260 fjäder som sitter i alla andra maskiner med 413 ramper skulle hjälpa om man ska ha det absolut billigaste laternativet? bara för att få remmarna att hålla inte för att få en roligare setup.
Vad jag kan se är det samma grejjer i sekundären.