Ski-doo 2015

alidhojd

Aktiv medlem
28 aug 2004
84
1
8
borde inte varit mer naturligt om renegade x-rs fått 600:an istället!? det saknas en en halvlång 600 med grymma dämpare, hade det funnits freeride 600 skulle jag hellre köpt den.
 

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
Vad är skillnaden mellan årets x 146'' och nya? Är det inge större skillnader så är det lika att skaffa en 14
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Vad är skillnaden mellan årets x 146'' och nya? Är det inge större skillnader så är det lika att skaffa en 14
Som jag uppfattat det är skillnaden färgen och nyckeln, brukar komma finjusterad mappning också men den kan du ju trycka in i en 14 med (eller 13 för den delen).

Vill man ha något nytt i mountain-segmentet är det T3 som gäller.
 

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
Som jag uppfattat det är skillnaden färgen och nyckeln, brukar komma finjusterad mappning också men den kan du ju trycka in i en 14 med (eller 13 för den delen).

Vill man ha något nytt i mountain-segmentet är det T3 som gäller.
Då blir det nog att kolla på en summit x/freeride -14
 

linkaan

Välkänd medlem
9 dec 2013
148
1
6
Boden
går det inte ens att boka en svart/grön freeride blir jag ledsen ;(
Mm precis. i usa gick de tydligen.. någon som hade frågat på fb och ski doo hade svarat och stärkt upp att de gick o välja svart istället för magenta :/ surt också att dem får 4 års B to B garanti och inte vi<

Edit: Mest troligen köper jag en -14 freeride istället
 
Last edited:

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.472
384
83
Malå/Adak
Mm precis. i usa gick de tydligen.. någon som hade frågat på fb och ski doo hade svarat och stärkt upp att de gick o välja svart istället för magenta :/ surt också att dem får 4 års B to B garanti och inte vi<

Edit: Mest troligen köper jag en -14 freeride istället
Som jag förstod det, och att döma av de bilder jag sett, är att det går välja svarta detaljer istället för rosa/lila på Freeriden. Snorgrön är den hursomhelst.
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.194
69
48
Skellefteå
[video=youtube;9A0lu6vAW8Q]http://www.youtube.com/watch?v=9A0lu6vAW8Q&list=UUy2J76pIVMzhtm6Yji4lbkQ[/video]

[video=youtube;cu35ni5g2qU]http://www.youtube.com/watch?v=cu35ni5g2qU&list=UUy2J76pIVMzhtm6Yji4lbkQ[/video]

[video=youtube;jXAN6s3hjmg]http://www.youtube.com/watch?v=jXAN6s3hjmg&list=UUy2J76pIVMzhtm6Yji4lbkQ[/video]
 

Vanilla

Medlem
25 aug 2012
24
0
1
Östersund
Har hört att det bara är den gula T3 som har nya 3tums mattan! Nån som vet? Ska absolut boka upp en T3 164 men vill ha nya mattan. Riktigt kul från Ski Doo! Årets skoternyhet
 

Asperi

Välkänd medlem
28 okt 2009
142
0
6
Boden
Håller med alla T3 kommer att ha nya 3" mattan. Frågan är väl snarare om dom kommer att ta in de svarta varianterna som togs fram efter kritikstormen på nätet. Jag gillar den gula men tror att man fortare blir less den än en svart...

Skall man tro prislistan som postats här kommer ju inte den vanliga x varianten i 163" till Sverige.
 

gul-snö

Välkänd medlem
9 mar 2013
192
0
6
Norrbotten
som suregom säger vore det jääävligt märkligt om inte "t3 edition" kommer med 3" mattan med tanke på att 3 står för hur många tum den är på ^^
e/ stryk det, alla t3 är tydligen gula...
 

Magnus N

Aktiv medlem
20 jan 2013
64
0
6
Ökx
Men allvarligt vem bryr sig om färgen? Kanske man ska klaga på tex skidor som aldrig tycks vara bra original istället för färger. Jag kan inte fatta hur man ens orkar lägga pengar på ett dekalkit när det skulle vara perfekt helt utan dekaler alls :)
 

Asperi

Välkänd medlem
28 okt 2009
142
0
6
Boden
som suregom säger vore det jääävligt märkligt om inte "t3 edition" kommer med 3" mattan med tanke på att 3 står för hur många tum den är på ^^
e/ stryk det, alla t3 är tydligen gula...
Vem har bekräftat att de bara tar in de gula T3:eek:rna?

image.jpg
 

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
Varför skulle "T" i "T3" stå för tum? Tum på engelska är väl ändå inch. Och inte kammar heller - lugg. Men att dom menar 3 tums kammar kan man väl skarpt misstänka. Och givetvis kommer alla T3 med 3tumskammar...
Jag håller iaf med Magnus N, vem bryr sig om färgen? Ski-doo har ju för f#n alltid haft gula skotrar, och spelar det nån roll när man står högst upp, har längst kuk och 3 tums kammar!!!