Ski-doo 2015

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Summit SP, X och Freeride är identiska med 14 sånär som på färg och nyckel.

T3 har det som är nytt för 15 och kan endast fås i 163" eller 174" - 3" kam, lättare och mindre slutburk, nya framvagnen med annan geometri, DS3-skidor med annan form för bättre kontroll på skrå och djupare köl för bättre styrning i djupsnö, ingen främre kylare och kortare kylare i tunneln, isrivare m.m.

Färgen känns som den kvittar, ska ändå på med wrap.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
 

gul-snö

Välkänd medlem
9 mar 2013
192
0
6
Norrbotten
Varför skulle "T" i "T3" stå för tum? Tum på engelska är väl ändå inch. Och inte kammar heller - lugg. Men att dom menar 3 tums kammar kan man väl skarpt misstänka. Och givetvis kommer alla T3 med 3tumskammar...
Jag håller iaf med Magnus N, vem bryr sig om färgen? Ski-doo har ju för f#n alltid haft gula skotrar, och spelar det nån roll när man står högst upp, har längst kuk och 3 tums kammar!!!
jag menade att trean stod för 3 tum, vet inte varför folk har så svårt för starka färger, tycker personligen att gula t3an är snyggaste skotern alla kategorier 2015
 

Robin.

Välkänd medlem
4 dec 2013
160
0
16
Så ni som resonerar att färgen spelar ingen roll, ifall det skulle finnas en i skrikande rosa färg med små gulliga kaniner på, ni skulle ändå inte bry er?
Leafo kan jag förstå då han ändå ska sätta på ett dekalkitt, men ni andra?
 

Asperi

Välkänd medlem
28 okt 2009
142
0
6
Boden
Klart färgen spelar roll... Men jag tycker den gula är snygg. Tror bara att jag skulle bli less efter ett år. Är inte helt säker på att det som är på den skandinaviska sidan är det slutgiltiga. Där kan man tex se summit x 163 i en snygg orange som inte finns med i prislistan.

Har inte provat den nya DS3 skidan men om den skulle funka dåligt så är den betydligt billigare att byta än färg på skotern.

Vad brukar Ski-Doo ha för snowcheck erbjudanden?
 

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
Så ni som resonerar att färgen spelar ingen roll, ifall det skulle finnas en i skrikande rosa färg med små gulliga kaniner på, ni skulle ändå inte bry er?
Leafo kan jag förstå då han ändå ska sätta på ett dekalkitt, men ni andra?
Jag skulle g i v e t v i s omgående boka en ny Rave imorn om den komme i rosa med kaniner!
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Det var inte snyggt förut heller......men dom gamla gula mxz:eek:rna syntes ju på långt håll
som gula pinnflöten då man kom för att dra lös dom med 5-9:an så det kanske är någon
form av säkerhetstänkande bakom , ungefär som varselkläder ??
Du är i fel tråd och yrar... Vingla tillbaks till märkes********tråden.

Rätt övertygad om att du inte kommer behöva hjälpa lös nån 163/174 t3 nästa vinter.
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.194
69
48
Skellefteå
Varför skulle "T" i "T3" stå för tum? Tum på engelska är väl ändå inch. Och inte kammar heller - lugg. Men att dom menar 3 tums kammar kan man väl skarpt misstänka. Och givetvis kommer alla T3 med 3tumskammar...
Jag håller iaf med Magnus N, vem bryr sig om färgen? Ski-doo har ju för f#n alltid haft gula skotrar, och spelar det nån roll när man står högst upp, har längst kuk och 3 tums kammar!!!
Var har jag skrivit att "T" i T3 står för tum? Jag skrev att "3" I T3 står förmodligen för att kammarna på mattan är 3tum/inch.
 

gul-snö

Välkänd medlem
9 mar 2013
192
0
6
Norrbotten
Tror inte det jag heller , men ingen kan väl påstå att den gamla korta mxz gick speciellt
bra utanför leden.
Svågern köpte en ny och gul 1996 och den fick vi gräva loss många gånger , därav
det där om pinnflöten.......
men inte är det väl konstigt att man kör fast om man kör utanför leden med en led maskin? ganska naturligt
 

leroy

Välkänd medlem
1 jan 2000
447
12
18
T3an har främre kylare men den är ca hälften så bred som de vanliga,t3 är väl den ända nyheten bland lössnö maskiner iår,
men jag behöver nått mer allround typ en summit x med nya framvagnen
och den nya lättare slutburken alt en rmk le med nya puffran då hade det känts som nya grejjer inte omlackade fjolingar.
 

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Hur tänkte dom där?
Det gäller iofs inte bara Ski-Doo men jag gillar inte iden med mindre kylare...
"New lightweight cooling system with equal or better cooling capacity. The tunnel cooler starts at about the back of the seat and runs to the rear bumper. There is more room for snow evacuation with the 3" track but the cooler is still big as it runs in the longer part of the tunnel."