Ski-Doo 2017

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Länets = Länsförsäkringar
Ringde och gnagde hål i huvudet på någon handläggare en gång i tiden. Sen dess har det sett bättre och bättre ut.

Sett att det börjat monterats friskt med kundmaskiner lite varstans i Sverige nu. Blir för mig perfekt om man får kila iväg till Linsell och leka plockepinn nästa vecka
 

Asperi

Välkänd medlem
28 okt 2009
142
0
6
Boden
Hur fungerar det?

Ställer ni av den på måndag och sedan på den på fredagen om man bara kör på helgerna?

Eller ställer ni av den när när ni kört klart för året?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Jag ställer av den då jag kommer hem från en resa och ställer på när jag far. Kör sällan här hemma.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Vidgren av ren nyfiken het (väldigt offtopic skidoo 2017 dock).

Vad brukar du betala per år i försäkringskostnad?
Har du haft något å göra med Trygg-hansa när det gäller skadeärenden?
Dom klagar ej på dig att du ställer av å på fordonet hela tiden?
Hur fungerar det med en sådan försäkring om fordonet skulle börja brinna eller bli stulet när den är avställd (hemma)?

Väldigt intressant. Jag är en jättenöjd Svedea kund då dom är en fröjd att ha å göra med. Men om det är så enkelt som du säger Vidgren med av å påställning så vore de ju drömmen..... Räknat på antal kördagar per år så blir försäkringen en spottstyver.

12000/365 = ~33kr/dag.
Säg man kör varje helg januari - april. 4x4x2 = 32 dagar * 33 = 1056kr.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
påställningsavgiften togs bort för ett tag sen? iaf enligt transportstyrelsens hemsida.

Kopierat från hemsidan: "Vi tar inte längre ut någon avgift när du ställer på ett fordon. Påställningsavgiften upphörde den 1 januari 2015."
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
påställningsavgiften togs bort för ett tag sen? iaf enligt transportstyrelsens hemsida.

Kopierat från hemsidan: "Vi tar inte längre ut någon avgift när du ställer på ett fordon. Påställningsavgiften upphörde den 1 januari 2015."
Jasåååå... Den blev inte långlivad!
Den var ju alldeles ypperlig för att stävja missbruk likt detta.
Inte för att det kanske var en faktiskt kostnad för dem om 50:-, men någon sorts mänsklig handpåläggning lär väl vara nödvändig för servicekvalitetens skull.

Ge Gjensidige (tidigare Försäkringsproduktion) en chans.
Förra året var de i framkant gällande "individuell prissättning", map ålder, skadefria år osv. Och priset därmed något mer sansat om man hade varit en duktig pojke.
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Billigast: Länsförsäkringar på 5.457:-/år
Dyrast: Folksam på otroliga 42.899:-/år

Har dock hem och bil på länsförsäkringar så det gynnar priset lite!
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Billigast: Länsförsäkringar på 5.457:-/år
Dyrast: Folksam på otroliga 42.899:-/år

Har dock hem och bil på länsförsäkringar så det gynnar priset lite!
Synd dom är sämst av alla försäkringsbolag att ha å göra med bara. Poliser som skadereglerare som är hänsynslösa å ska vrida å vända på varje pinal för att få det till sina fördelar = vill ej betala ut något, inte ens ören....
S.Ä.M.S.T. (Punkt...... Slut) :mad2::mad2::mad2::mad2: :laser: Länsförsäkringar:rip:

Svedea däremot. :rock::hippie::cheer2::love:
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.374
166
63
Offerdal, Jämtland
Billigaste jag hittat är trygg hansa 12000kr/år men avställningsbar.

Lite besvär ställa av och på men skönt slippa betala då den ej används
Jag övervägde trygghansas avställningsbara försäkring till min t3:a men den var dels dyrare än 12000:-, tror den var drygt 16000:- men man måste ju även betala en summa när den är avställd också. Tror det var knappt 10:-/dag så för min t3a skulle det bli runt 2800-3000:- om den var påställd 20 dagar (minns inte vad det stod på offerten). Skulle man däremot missa att ställa av den skulle det snabbt äta upp sig. Det blev Svedea för min del på t3an och på min andra XM så har jag länets då t3:an var nästan 1000:- dyrare där. Märkligt när det är i princip samma maskin.
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Synd dom är sämst av alla försäkringsbolag att ha å göra med bara. Poliser som skadereglerare som är hänsynslösa å ska vrida å vända på varje pinal för att få det till sina fördelar = vill ej betala ut något, inte ens ören....
S.Ä.M.S.T. (Punkt...... Slut) :mad2::mad2::mad2::mad2: :laser: Länsförsäkringar:rip:

Svedea däremot. :rock::hippie::cheer2::love:


Där delar vi inte samma åsikt i alla fall. Länsförsäkringar har fungerat riktigt bra för mig och mina kompisar när det har blivit skador, betalar bra gör dom med :)
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Vår handlare hade blivit lovad 12st denna vecka, ingen har dykt upp. Bara hoppas att dom kommer på Måndag eller i eftermiddag...
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Vad är det för Försäkringskostnad per dag då man brukar skotern?
Fixade den åt dig.
Den verkliga kostnaden per åkdag är inget man skall räkna på om man vill behålla god psykisk hälsa// Någon som var dum nog att börja räkna.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Video från Bret som visar hur man tar bort all extra ljudisolering.

[video=youtube;DgIzdvLOMvk]http://www.youtube.com/watch?v=DgIzdvLOMvk[/video]