Ski-Doo 2017

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
Nån som byggt eget skydd eller vet var det finns eftermarknads bromsvätskebehållare. Kört bort den en gång, det räcker.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Tror inte det, måste best.från usa, men det är inga problem...har annars för mig att jag sett andra tillverkare av skydd, men kommer inte på just nu.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Köpte av han för 1år sen grejer, kontakta han via snowest, inga problem&jag tror jag betala han via paypal.
Riktigt seriös kille&prylarna är det super kvalle på.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Vilka verktyg är de tänkt ska sitta i remskyddet? Rembytar verktyget men de är ju som plats för nått mer ser de ut som? Förutom remmen då såklart
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Vilka verktyg är de tänkt ska sitta i remskyddet? Rembytar verktyget men de är ju som plats för nått mer ser de ut som? Förutom remmen då såklart
Snabbkopplingen till krängningshämmaren är jag rätt säker på.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Nån som byggt eget skydd eller vet var det finns eftermarknads bromsvätskebehållare. Kört bort den en gång, det räcker.
Köp någon äldre modell av huvudbromscylinder, med behållare i metall, för samma peng - inkl. bromsljuskontakt och sånt.
Om jag inte minns fel så var det från en REV som handlarn försåg mig med. Förutsatt att det är samma/lika huvudbromscylinder på G4 som på XM.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
då har man testat en 850 154, nu har dom fått till gassvaret, har tagit det med en nypa salt tidigare då jag är misstänksam av allt nytt. men över förväntan var den, däremot har jag svårt för att den är så bred/klumpig över plasten/huven, trivs inte med det men de spelar ju mindre roll, men den känns klumpig pga det om än den nu inte är så klumpig då man väl kör
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
intresssant uttalande där med tanke på att den är smalare än föregångaren... tror du har lurat dina ögon lite pga designen
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Och vart ska man sätta regskylten?

Den kanske går att få fast på "rutan".
Som jag ser det finns det möjligtvis 3-4 lagliga platser.
Rätt över huven ovanför brp märket.
Över SKI-DOO märket på sidan av huven.
På rutramen om den går att få dit.
På framkanten av sidokåpan bakom dämparen om det nu finns plats och syns framifrån.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
intresssant uttalande där med tanke på att den är smalare än föregångaren... tror du har lurat dina ögon lite pga designen
Jo smalare nere vid buken och en liten bit upp, men sen går den ut och blir bredare i höjd med variatorerna ungefär, och sen håller den samma bredd hela vägen upptill mätaren och där är det som ett dansgolv kändes det som. Men om den ändå är smalare än gamla upptill vet jag inte, tyckte den gamla var för bred också.
Men kan vara som du säger att det bara är designen som gör att den känns bred
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Om man kollar bild rakt uppifrån(sida 31 finns bild) så ser den ut att vara ungefär lika bred upptill som spårvidden...
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Tror man för övrigt blir lurad av ögat när man ser på maskinen, pga den är så platt upptill, den saknar ju "toppigheten"man är van vid.