Youtube adresserna han hänvisar till i annonsenDetta kanske gör susen?
https://www.blocket.se/dalarna/BRP_Variator_Kit_Summit_850_72644053.htm?ca=4&w=3
https://youtu.be/LLZ-XLy3QuE
https://youtu.be/0CnwDd7xPIY
Youtube adresserna han hänvisar till i annonsenDetta kanske gör susen?
https://www.blocket.se/dalarna/BRP_Variator_Kit_Summit_850_72644053.htm?ca=4&w=3
Drevar dom verkligen upp maskin?Var in med min förra veckan och fick nya drev och kedja. Lilla drevet blev större och stora drevet blev mindre.. sen var det nå skruvar till spjällhuset som byttes.
Dom sa så. Tänkte inte jag på, men nu är du säger det låter det ju konstigt! Borde ju gått upp ett kugg på bägge i så fall? Problemet var väl att lilla drevet hade för liten diameter så det blev onödigt slitage på kedjan.. vet inte vad det är för drevning men jag ska fråga handlarn på lördag!Drevar dom verkligen upp maskin?
Vad sitter de för drevning i maskinerna i Sverige?
Går inte att läsa ut från sprängskisserna...
Jag tänkte då åka skoter om 1 månad... Det här med att vänta och se känns som en repris på förra året.. men en ny skoter för de här priserna är det inte ok... Kan man kontakta brp?Ok. Man får väl vänta och se.
Men nu har ju även BRP en primär som iallfall på papperet ska vara lika eller tom bättre än AC/Poo.Polaris/AC har haft en snuskigt bra primärvariator i kombination med en kanske ännu bättre sekundär, än vad brp har kört med i flera år.
Lägg till eventuella linjeringsproblem och vobblande primär på skidoon så kanske man börjar förstå varför de är problem. Jag tror helt enkelt att Brp är för stolta att släppa deras konstruktion av primär för deras eget bästa.
Åkte Summit tidigare och hade också jättesvårt för vertikal styrstång.jag är allt annat än märkesfanatiker så det kan lika gärna bli en Pro RMK. Fast jag har svårt för vertikal styrning men än svårare för inbyggda fel som genererar höga driftkostnader....
Ja det är min normala tur så det är som det är...Jag är ändå relativt nöjd med summitarna och man är ju fortfarande på amatörnivå gällande skoterkörning så de räcker till och blir över. Men i och med motorrenoveringen på sambons summit så börjar man ju fundera hur länge man ska behålla maskinerna. Hennes lär ju bli kvar ett tag då den blir i princip ny maskinellt. Men min T3a har gått runt 170-180 mil om jag minns rätt så när den här säsongen är över bör den ha passerat 300 mil så då lär man ju definitivt sälja. Jag är förvånad vilka priser folk begär för liknande T3or i dagsläget (95-110 tusen) men de kanske står sig bra. Det skiljer ju runt 5-15 tusen i begärt pris mellan en T3:a och en 850/Pro RMK (2017). Sen är ju frågan om man får det man begär.Men nu har ju även BRP en primär som iallfall på papperet ska vara lika eller tom bättre än AC/Poo.
Men det är klart, ett variatorsystem blir ju aldrig bättre än den kalibrering det har.
Spelar ju ingen roll om variatorerna skulle vara gjorda i guld och titan.
Är kalibreringen fel så funkar det inte iallafall...
Känns som du haft rejäl otur med din 800 E-tec.
Tveksam på att Polaris är bättre hållbarhetsmässigt.
Sledhead Racing har nog kommit längst och utvecklat en ramp tillsammans med Karl Crowell (han gör dom). Otroligt lättjusterade (variatorn tas ej lös) och inga heta variationer om man får tro det man läser. Dessa skulle jag köpa om jag körde djupsnö Ski-Doos. Ev vänta på DJ's kit som är klart om en vecka ca. Men tror som sagt mer på dessa: https://www.facebook.com/SledHeadRacing/photos/a.641015685947680.1073741826.457115537671030/1499585493424024/?type=3&theaterHar eftermarknadsföretagen (typ dynamoe joe, oktan mfl) lyckats komma med en lösning till remproblemen? Känns som ski-doo i så fall måste omplacera några anställda på utvecklingsavdelningen. Eller har inte eftermarknadsföretagen heller lyckats fullt ut?
Vad är det som polaris verkar ha lyckats med som ski-doo inte kan? (Milliondollarquestion!!!)