Bikeman performancer har ju redan släppt en 210hk optimering. =)
Frågan är ju om det verkligen är med mack soppa.
Steg 1 +10Hk på 95 oktan
Steg 2 +20HK på 98 oktan
Steg 3 +30Hk på 103 oktan om jag kommer ihåg rätt.
Allt enligt bikemans youtube.
Enligt Carl Kuster så har BRP tagit ut så mycket man kan säkert på 95 oktan så han var skeptisk till att höja laddtrycket enligt bikeman ovan.
Han är väl den av tillverkarnas åkare som brukar vara med mest i utveckling av nya modeller så jag skulle nog lyssna där.
Men en steg 1 med 98 oktan kanske funkar?
Carl nämde även att garantin garanterat ryker om man byter slutburk på denna maskin eftersom mätning av mottryck i avgassystemet är en av motorns styrparameter(ny sensor).
Enligt vad jag har läst så är även alla kontarkter i styrsystemet plomberade, så garantin ryker om man särar på kontakterna för att tex programera om styrboxen(detta är bara hörsägen).