Eftersom att Pro har krängare så hinner den inte lyfta innerskidan så mycket förns krängaren börjar ta emot. Körde tjejens vanliga Rmk och den går betydligt stadigare efter led. Men då kör jag med framdämparna ganska mjuk. ej provat skruva på dom nått.Men Pro'n lär väl inte vara mindre vinglig på led? Den har väl ännu smalare spårvidd? Men Assaulten är i juför sig högre i fronten så det kanske blir lite högre tyngdpunkt..
Tror inte den lyfter innerskidan mer än min Assault -09 iaf. Den är vinglig som fan.
Jaha Pro'n har alltså hämmare.Eftersom att Pro har krängare så hinner den inte lyfta innerskidan så mycket förns krängaren börjar ta emot. Körde tjejens vanliga Rmk och den går betydligt stadigare efter led. Men då kör jag med framdämparna ganska mjuk. ej provat skruva på dom nått.
Gjorde själv ett byte från en -09 Assault och den nya och gamla är nästan lika vingliga.
Ok. Det blir nog isrivare vilken modell det än blir för att vara på den säkra sidan.Jag är överlag väldigt nöjd men hade jag bytt nu så skulle det inte bli någon Pro då assaulten lätt går varm på hårdare underlag utan isrivare, och oftast kommer man inte undan transportsträckorna. Då käns det lite tveksamt med mindre kylare för min del.
+1 på den.Så fort du nämner pulka så förstår jag inte varför du inte köpte en Std rmk? Du kommer att ha problem med varmgång med pulka. Om du inte kör 200 med frun därbak?
Isrivare funkar bra. Men när det går sakta vid tex pulkdragning så rasar fort tempen iväg.
Har inte Pron och Assaulten lika kylsystem?Jag är överlag väldigt nöjd men hade jag bytt nu så skulle det inte bli någon Pro då assaulten lätt går varm på hårdare underlag utan isrivare, och oftast kommer man inte undan transportsträckorna. Då käns det lite tveksamt med mindre kylare för min del.
FEL!!Det är samma kylsysytem.
Nu blandar du ihop swb assault och rmk assault. Rmk assault och pro rmk har samma kylsystem.FEL!!
Assaulten har en extrakylare längst fram vid drivaxeln som saknas på Pron,annars så är dom likadana
QD sitter bara på PRO modellerHar inte bestämt mej om jag ska renovera och ha kvar Assault -09: an jag har då den skar nu i påsk eller om man ska testa bli fri den å köpa en -14.
Men den körning jag gör är rätt mkt led och leker på myrar och drivor när man är uppe i fjälls. Nån superteknisk körning blir det inte mkt av då mitt sällskap rätt ofta består av en Widetrack 500
Måste nog höra med ÅF hur det ligger till med att köra med Quick-drive på led, om den överhettas alltså.
Annars är det nog sak samma om jag köper en Pro, Assault eller en STD RMK. Alla tre räcker nog och blir över för min körning
Dom hade gjort en ny rem till nästa år som skulle hålla bättre. men i ditt fall hade nog jag valt mellan en std rmk lr en swichtback assault. Sen har du ju den längre rushen också som ett alternativ. Polare sån med billex förlängning och den tar sig bra fram över myrar och så.Har inte bestämt mej om jag ska renovera och ha kvar Assault -09: an jag har då den skar nu i påsk eller om man ska testa bli fri den å köpa en -14.
Men den körning jag gör är rätt mkt led och leker på myrar och drivor när man är uppe i fjälls. Nån superteknisk körning blir det inte mkt av då mitt sällskap rätt ofta består av en Widetrack 500
Måste nog höra med ÅF hur det ligger till med att köra med Quick-drive på led, om den överhettas alltså.
Annars är det nog sak samma om jag köper en Pro, Assault eller en STD RMK. Alla tre räcker nog och blir över för min körning