Det blir friktions värme om man ligger och åker led lr med högre hastighet lite längre tid tex över en sjö det dödar remmen. Min åf sa att det hade varit största orsaken till att dom gick sönder det här året.Varför skulle remmen gå varm på led??
Det blir friktions värme om man ligger och åker led lr med högre hastighet lite längre tid tex över en sjö det dödar remmen. Min åf sa att det hade varit största orsaken till att dom gick sönder det här året.Varför skulle remmen gå varm på led??
Den egentliga skilladen på en Pro och en STD är väl bara Quick-driven? Sen diffar det väl lite på vikt å småsaker?Dom hade gjort en ny rem till nästa år som skulle hålla bättre. men i ditt fall hade nog jag valt mellan en std rmk lr en swichtback assault. Sen har du ju den längre rushen också som ett alternativ. Polare sån med billex förlängning och den tar sig bra fram över myrar och så.
Och det blir inte högre hastighet på remmen när man ligger och stummar i pudersnön då?Det blir friktions värme om man ligger och åker led lr med högre hastighet lite längre tid tex över en sjö det dödar remmen. Min åf sa att det hade varit största orsaken till att dom gick sönder det här året.
Jag ska gå in på både Polaris i Åsarna och på Motorhuset i Östersund och fråga om Quick-driven och se vad man får för svar. Förhoppningsvis svarar dom ärligt.Och det blir inte högre hastighet på remmen när man ligger och stummar i pudersnön då?
När ska folk börja lära sig att alla ÅF är lika mycket försäljare som den där irriterande dammsugarförsäljaren som alltid knackar på mitt i maten och säger sig ha marknadens bästa dammsugare..
Liksom alla andra försäljare så måste man komma med ett svar på kundens fråga oavsett hur lite man vet om problemet. För hur högt förtroende ger det att komma med svaret; - Jag vet inte!
Samt dämpare.Den egentliga skilladen på en Pro och en STD är väl bara Quick-driven? Sen diffar det väl lite på vikt å småsaker?
Förstår precis vad du menar. Egentligen skulle man prata med en av polaris mekaniker som skiter i försäljningssiffror och kan säga som det är.Nä men man kan inte heller tro att "Min ÅF säger att" och därför är det så..
Folk måste börja förstå betydelsen av ordet Återförsäljare. Ja menar, även om ett problem finns så kommer ju en säljmedveten försäljare aldrig medge att problemet sitter i produkten framför att i första hand peka på ett användarfel.
Likväl som du aldrig kommer att kunna vandra i hos en BRP ÅF och få rekommendationen att köpa en Polaris trotts att de faktist är bättre.
Även om man piskar hård led i flera timmar?Den gången ni kör och kan känna att remmen är varm så kan ni vara oroliga! För det händer inte! QD remmen är absolut inga problem!
Det lär nog inte vara nått problem, men ska man piska hårda leder i flera timmar kanske man ska köpa en maskin ämnad för just det.Även om man piskar hård led i flera timmar?
Ja såklart. Men även om man har en renodlad lössnö-maskin så händer det väl att man åker på nån långtur. Sen avverkar man väl inte mil efter mil utan att stanna å låta skoten kallna lite.Det lär nog inte vara nått problem, men ska man piska hårda leder i flera timmar kanske man ska köpa en maskin ämnad för just det.
Finns ju en till variabel i den ekvationen. Tänkte på det du nämde om mycket led och pulkadragning sysslar man med sånt men ändå vill ha en längre "lössnöare" så är väl Standard RMK:n kanske vettigare, sen skaffar man något bättre eftermarknadsdämpare till den.Kul att följa denna disskusion...för även om TS säger att han åker mycket led så är dom flesta inne på att PRO ändå är bättre. ...då är ju frågan till vad har Polaris gjort Assaulten?...på dom flesta här låter det som att PRO fixar allt inkl. pulkadragning...
Kan ju säga att om jag ska ev. byta står jag också inför denna frågan
Har tänkt på det oxå. Började förut idag med att göra en lista att lägga i tråden med pros och cons från tråden för de olika modellerna men gav upp när Assaulten inte hade några fördelar alls i stor sett...Kul att följa denna disskusion...för även om TS säger att han åker mycket led så är dom flesta inne på att PRO ändå är bättre. ...då är ju frågan till vad har Polaris gjort Assaulten?...på dom flesta här låter det som att PRO fixar allt inkl. pulkadragning...
Kan ju säga att om jag ska ev. byta står jag också inför denna frågan
Nu så börjar det poppa up lite folk som är nöjda med Assaulten. Varför vill du ha lägre styre? Är dom hög orginal?Assaulten är absolut inte vingligare efter led gämtemot Pron. Men det handlar ju då också om att utnyttja dämparens egenskaper, något som du inte har större möjlighet till på Pron.
Du kan inte köra på mjukaste inställningarna och förvänta dig att ligga som ett spett efter marken. Det gäller vilken skoter som helst utan krängningshämnare oavsett bredd på framvagnen.
Klickar du däremot upp dämparna några snäpp så har du en riktigt potent ledracer. Skulle tom påstå att jag kan nästan ligga på lika hårt efter leden som med min tidigare RR.
Det enda son egentligen sätter stop för att pressa på mer är främre boggidämparen som inte riktigt håller måttet och egentligen är den enda förbättringsåtgär som jag ser behövs på denna maskin.
+ då ett lägre styre!
Dom som gillar att hoppa&köra på"hårdare"före ska ha ass.,gillar du 95%löspuder å skiter i hopp,så är pro självklara valet(163"att föredra)ass.mattan är grymm i halv hårt/hårt...pro mattan ska man inte köra mer än nödvändigt på led/hårt&då helst i lugn fart,sen att QD inte funkar på led är skit snack,är nog mkt hårdare belastning i pow med tung gas än led i hög fart,men vem fan kör led med en längre maskin än 144"?Kul att följa denna disskusion...för även om TS säger att han åker mycket led så är dom flesta inne på att PRO ändå är bättre. ...då är ju frågan till vad har Polaris gjort Assaulten?...på dom flesta här låter det som att PRO fixar allt inkl. pulkadragning...
Kan ju säga att om jag ska ev. byta står jag också inför denna frågan