Skillnad på summit?

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Jag undrar vad de är för skillnad på en vanlig summit å en summit Highmark? Och skillnaden på summit X highmark?! Ha'de
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Oki... Hur mycket längre? En original är 144" säger vi?! är de bara dämparna som skilljer i X paketet då? Ha'de
 

mountainclimber

Aktiv medlem
19 apr 2006
74
0
6
Övik
beror på vilken årsmodel, vilken årsmodel är det du tänker på? ang x paketet så som jag kommer ihåg så är det bara dämparna och dekalerna.
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Nja de var ingen specill just... Alla typ :) ! Allt från zx till REV. Stämmer det inte att spaden/sonden och extra dunken följer med X paketet allefall på REVEN? Pratar nu bara om Summit modellern förstås. Ha'de
 

mountainclimber

Aktiv medlem
19 apr 2006
74
0
6
Övik
okej, summit 700 - 00 den har en 136" matta. och 01:an har 144. sen tror jag att alla nyare årsmodeler har 144" eller längre. spaden den vet jag inte, men dunken där bak ska följa med på x. fast är inte riktigt säker på de, nån annan som kan svara på de lite bättre? själv åker man summit 700 - 01 och den kan jag absolut rekomendera! fast rt chassie är inte fy skam den heller:)
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
oki... jodå de är riktigt bra skotrar! Jag åker själv summit 800 -01 och den är 144" sen vet jag att även -01 600:an är de oxå! 600 -03 den "brandgul" är 144" den me! rt är vell de "nya" REV chassit Lr hur? Ha'de
 

mountainclimber

Aktiv medlem
19 apr 2006
74
0
6
Övik
okej, vet inte hur det är med 800:an med 700:an är iaf grymt smidig, ja. rt är det nya rev chassie. har prova summit 1000 och det är nått att gräva med! fast den är inte speceilt rolig(enligt min granne) Han tyckte den var tråkig för att man körde aldrig fast, fanns ingen utmanning kvar.
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
oki... Jasså :) !? Ja nääh en 1000cc är lite väl mycket tycker då jag! den är inte alls gjord för svenska eller överhuvud taget skandinaviska klimatet.. enligt min mening. Men men en del måste ju vara "värst" :rolleyes: ! Känner även jag en som ligger inne med en tusen kubikare! Jag tycker faktiskt att fastna hör till :) ! Och om jag inte sätter mig så ser jag till att jag göra det :) !!! Är hel nöjd med min 800 nå mer behövs inte. Hade innan en summit 600 -99 som också var en helt OK maskin. jag tror faktisk inte att jag någonsin kommer att gå ner nå mer på kamm höjd än minimum 35 och det är alltså absolute minimum!!! Är faktisk lite sugen på en Firecat! Känns för mig lite som en hybrid !?! Fast mest av allt nu så skulle jag nog vilja köra phazer mountain lite :cool: ! Ha'de
 

mountainclimber

Aktiv medlem
19 apr 2006
74
0
6
Övik
Nä tycker inte de heller. på tok för lång! halva nöjet med att köra skoter är att fasna i riktigt djup pöder snö! visst är det roligt att vara värst men det inte är så roligt i längden:) dom säger att det är ett grymt vrid i 800:an. jag vill ha en skoter med lite motor, de känns bara som dom är roligare på nå konstigt sätt. jag har själv börjat fundera på ett kort maskin. bara för att det är roligare i längden, inget slår en mountain i den tidigare sesongen! men det är riktigt roligt med en kort då med. hybrid känns lite värdelöst i min mening, den duger inte till att klättra och sånt som man göör med en mountain. men man är inte heller lika smidig som en kort. fast om man har allsidig körning så kanske det är nått. jag kör mest bara utan för leden så:) har aldrig gillat yamaha speceilt mycke! men det är nog en bra skoter. just nu är vill jag ha snö i massor!:D
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
mountainclimber skrev:
Nä tycker inte de heller. på tok för lång! halva nöjet med att köra skoter är att fasna i riktigt djup pöder snö! visst är det roligt att vara värst men det inte är så roligt i längden:) dom säger att det är ett grymt vrid i 800:an. jag vill ha en skoter med lite motor, de känns bara som dom är roligare på nå konstigt sätt. jag har själv börjat fundera på ett kort maskin. bara för att det är roligare i längden, inget slår en mountain i den tidigare sesongen! men det är riktigt roligt med en kort då med. hybrid känns lite värdelöst i min mening, den duger inte till att klättra och sånt som man göör med en mountain. men man är inte heller lika smidig som en kort. fast om man har allsidig körning så kanske det är nått. jag kör mest bara utan för leden så har aldrig gillat yamaha speceilt mycke! men det är nog en bra skoter. just nu är vill jag ha snö i massor!
Hej igen! Var tvungen att citera för att komma ihåg att svara på allt :) ! Ja alldelest för lång blir nästan lite buss känsla över det hela ;) ! Ja... att köra fast är ett måste =)! Jo visst är det gott vrid i den... Men har även kört en summit 700 ganska mycket å det skilljer inte så mycket på dom. Jo det skulle vara roligt att prova en kort en säsong... Skulle kunna tänka mig typ F6, REV 600 Ir varför inte IQ?! Med lite kammar på dom så går ju även dom brevid led, fast inte lika som en djupsnö maskin men ändå :p! Nääh.... jag försöker oxå undvika leden så mycket som möjligt! Fungerar mest som transportstreckor (mellan hängdrivor å puderberg) för mig! Första skotern va en SRV sen dess har jag sakt ALDRIG mer yamaha... men nu när mountain liten släpptes så förändrades min bild lite faktiskt! ja vi får se vad de kan bli?! Ha'de
 

mountainclimber

Aktiv medlem
19 apr 2006
74
0
6
Övik
Hehe det är inte lätt att komma ihåg allt:) Fast den hade varit perfekt i dom amrikanska bergen. Okej, fast det sklijer ändå ganska många hk.. Hur många hk är det i 800:an? är inne själv på en Rev 600. Fast tyvärr så finns det inte så många:/ Nja IQ finns ju bara som 440 och då måste man köpa nått större motorkit och då blir det ganska dyrt. fast har man råd så skulle man inte tveka:) Har aldrig förstått dom som kör på led.. vad är det roliga?:confused: har aldrig gillat yamaha för att jag har aldrig prova nån rolig yamaha, dom är tung. med andra ord blyklump! min fader har en och den har bara gått 400 mil men nu har den börja *****s. Aja håller mig till Ski-doo:)
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
oki... Ja den är ju helt bygd för "klippiga bergen"! I 800:an är det 98kw = 133,28 hk. Jag ska oxå nog byta ner mig till en 600 faktiskt, tycker det räcker gott och väl i mina områden. Kompisen har ju som sagt en 600 och han tar sig fram lika bra som jag.... Han saknar bara det där lilla sista knuffen ibland :) ! Nääh yamaha ha aldrig varit intressant för mig tidigare! Tunga ****a ankare bara! Och de kortbandare som funnits finns det inget som heter fjädringsväg på :) ! Man får vara glad om man ser halva vändhjulet på t.ex. srx, sxr eller nån v-max :D ! Jag börjar bli riktigt skoter sugen nu igen faktiskt... Fast man får vell bara sitta snällt å greggla åt skoterfilm några månader till antar jag ;) ! Ha'de
 

mountainclimber

Aktiv medlem
19 apr 2006
74
0
6
Övik
HK mattan skrev:
oki... Ja den är ju helt bygd för "klippiga bergen"! I 800:an är det 98kw = 133,28 hk. Jag ska oxå nog byta ner mig till en 600 faktiskt, tycker det räcker gott och väl i mina områden. Kompisen har ju som sagt en 600 och han tar sig fram lika bra som jag.... Han saknar bara det där lilla sista knuffen ibland :) ! Nääh yamaha ha aldrig varit intressant för mig tidigare! Tunga ****a ankare bara! Och de kortbandare som funnits finns det inget som heter fjädringsväg på :) ! Man får vara glad om man ser halva vändhjulet på t.ex. srx, sxr eller nån v-max ! Jag börjar bli riktigt skoter sugen nu igen faktiskt... Fast man får vell bara sitta snällt å greggla åt skoterfilm några månader till antar jag ! Ha'de
Okej, det skillde det inte så mycke mellan dom. 600? skulle kunna tänka mig en 600 kort men när det gäller mountain så ska det vara stora motorer;) precis, yamaha är bara till för att gå på en rak sjö:) är alltid skoter sugen!:D just nu orkar jag inte titta på mer skoter filmer, har sett dom jag har så många, iaf dom som är nått att se på.. har ladda hem 360 filmer från norrland ungefär.
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Skoter + Snowboard + Vatten = Coolt

Jasså... Jag har skit svår för att få filmer från Norrland att funka! Är endast ett fåtal hittils som jag kunnat se :( ! Men iofs så provar jag inte titta på dom där små klippen på typ under 10 Mb! Nääh... Tror faktiskt att en 600 räcker för mig. Finns tyvärr inge större utmaningar i mitt område. Idag hände en ganska rolig grej... En kompis me en REV summit 800 försökte dra en annan polare med snowboard efter :) !! Första gången blev de ryck å han sänkte skotern på typ 1,5 m djup! Å efter fontännen så provade dom igen å dom kom snowboard åkarn typ 5-6 m sen stupade han! Sen provade dom inge mer :( ! Men de va skit cool å se :rolleyes: ! Ha'de
 

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
Jag frågade leden om de å då fick jag ett sånt här svar!.För jag tyckte frågan var intresant


Hej
Det är mest det estetiska som skiljer dessa åt. Under skalet är det identiska maskiner. Millenium är svart i färgen mot den "vanligas" Ski-doo gula färg. Millenium har även kromade detaljer, så som boggiehjul, trailingarmar, lyftbågar etc. Den var tänkt som en lite lyxigare variant för att fira det nya årtusendet.
//Ingemar F
 

mountainclimber

Aktiv medlem
19 apr 2006
74
0
6
Övik
et 340t/r: fel tråd?

HK mattan: Okej, jag laddar hem det mesta från norrland.. Är ganska lättroad;) Skulle man kunna få veta vars "snöriket" ligger? Syftar på där du bor. Heh, det förstår man ju nästan att det inte skulle gå. Men skulle vara roligt och se:) Tycker det verkar som Summit 800(rev) inte går nå bra på vatten, eller jo på korta sträcker men inte annars:confused:. Och snart måste man börja polera skotern(igen) jobbigt men det får man tillbaka när man säljer pärlan:) ha en trevlig vecka:)
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Hej! oki... Vet inte nå fler ställen med lite filmer?! Har du varit inne på streetfire.net?! Där kan man få fram ett 20 tal skoter klipp några bra några sådär! Finns ju en ganska cool där med en 750Hk maskin! Snöriket = Idre :) ! Jasså är den svår såld din pärla med?! Jag provade oxå sälja min runt påsk där, men tyvärr inget!? Jaja lycka till med din allefall. Ja ha en trevlig midsommar helg du me :) ! Ha'de