Hej igen! Var tvungen att citera för att komma ihåg att svara på allt ! Ja alldelest för lång blir nästan lite buss känsla över det hela ! Ja... att köra fast är ett måste =)! Jo visst är det gott vrid i den... Men har även kört en summit 700 ganska mycket å det skilljer inte så mycket på dom. Jo det skulle vara roligt att prova en kort en säsong... Skulle kunna tänka mig typ F6, REV 600 Ir varför inte IQ?! Med lite kammar på dom så går ju även dom brevid led, fast inte lika som en djupsnö maskin men ändå ! Nääh.... jag försöker oxå undvika leden så mycket som möjligt! Fungerar mest som transportstreckor (mellan hängdrivor å puderberg) för mig! Första skotern va en SRV sen dess har jag sakt ALDRIG mer yamaha... men nu när mountain liten släpptes så förändrades min bild lite faktiskt! ja vi får se vad de kan bli?! Ha'demountainclimber skrev:Nä tycker inte de heller. på tok för lång! halva nöjet med att köra skoter är att fasna i riktigt djup pöder snö! visst är det roligt att vara värst men det inte är så roligt i längden dom säger att det är ett grymt vrid i 800:an. jag vill ha en skoter med lite motor, de känns bara som dom är roligare på nå konstigt sätt. jag har själv börjat fundera på ett kort maskin. bara för att det är roligare i längden, inget slår en mountain i den tidigare sesongen! men det är riktigt roligt med en kort då med. hybrid känns lite värdelöst i min mening, den duger inte till att klättra och sånt som man göör med en mountain. men man är inte heller lika smidig som en kort. fast om man har allsidig körning så kanske det är nått. jag kör mest bara utan för leden så har aldrig gillat yamaha speceilt mycke! men det är nog en bra skoter. just nu är vill jag ha snö i massor!
Okej, det skillde det inte så mycke mellan dom. 600? skulle kunna tänka mig en 600 kort men när det gäller mountain så ska det vara stora motorer precis, yamaha är bara till för att gå på en rak sjö är alltid skoter sugen! just nu orkar jag inte titta på mer skoter filmer, har sett dom jag har så många, iaf dom som är nått att se på.. har ladda hem 360 filmer från norrland ungefär.HK mattan skrev:oki... Ja den är ju helt bygd för "klippiga bergen"! I 800:an är det 98kw = 133,28 hk. Jag ska oxå nog byta ner mig till en 600 faktiskt, tycker det räcker gott och väl i mina områden. Kompisen har ju som sagt en 600 och han tar sig fram lika bra som jag.... Han saknar bara det där lilla sista knuffen ibland ! Nääh yamaha ha aldrig varit intressant för mig tidigare! Tunga ****a ankare bara! Och de kortbandare som funnits finns det inget som heter fjädringsväg på ! Man får vara glad om man ser halva vändhjulet på t.ex. srx, sxr eller nån v-max ! Jag börjar bli riktigt skoter sugen nu igen faktiskt... Fast man får vell bara sitta snällt å greggla åt skoterfilm några månader till antar jag ! Ha'de