Skoter för 15-30.000:- ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

ap

Jag skulle köpa Racingen. Lynxen från 98 som verkade vara tävlingskörd. Enduro och Racing är samma skoter olika motor(ev dämpare oxo). Den där hade bättre dämpare, förstärkt, bytta delar etc. Lite extrem kanske men den tål att köra allt du klarar av och lite till.
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
Varför inte satsa på en lite stillsammare maskin till att börja med?
Köper du en mera långfärdsbetonad sak så har du en säkrare investering i nöje än om du bara går på klös.
Det är annat folk som kör en touringmaskin och de är inte lika tillställda i allmänhet.
Köp en med 345 matta och back, gärna med en fläktkyld motor så slipper du både skruva och lära dig köra samtidigt.
Sen, när du åkt runt och skaffat dig egen input kan du byta till det DU vill ha och slipper lyssna till div. märkesentusiaster som visserligen är nöjda själva och är helt uppriktiga.
Men ,du är inte de, eller hur?
Satsa på bra skick, inga konstigheter med papper eller stora renoveringar/ombyggnationer.
Är inte det bättre till en början?
 

Blomqvist

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Insjön Sverige
Visit site
Ok...

Men finns det ingemn maskin som erbjuder BÅDE klös och komfort?

Jag är så himla urdålig nybörjare på skotrar så jag vet inte ett dugg om vilka märken och modeller som har fläktkyld motor, eller vilka som är touringbetonade eller vilka som är racingbetonade.

Det enda jag har kommit fram till hittills är att dom flesta rekomenderar en Polaris XLT Touring eller SKS eller SP.

Finns det några andra alternativ i min prisklass som erbjuder hyffsad motorprestanda men ändå uppfyller dom kriterier som du tycker att jag ska hålla mig till?

Jag vore jättetacksam för svar.

 

Hellgren

Välkänd medlem
[Uppdaterat: Senast editerat den 10-Dec-02 kl 05:24 PM (CET) av Grev (admin)]Tjena!!

En formula III -96-97 har nästan allt du
söker!!!
Det är en driftsäker 600cc på 128 hk.
Den är hur stabil som helst efter led och i höga och låga hastigheter!
Dom flesta har inte back och d-dyna men dom finns och kostar ca 5-10,000:- mer!
-97:eek:r kostar mer men är exakt lika.

Min det är en -96 och den toppar ca 190km/h
och har en 35 mm matta (bra grepp)
utan back och d-dyna men i toppen skick
ska sälja den p.g.a att jag ska byta upp mej till en -00 eller nyare!


 

Blomqvist

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Insjön Sverige
Visit site
[Uppdaterat: Senast editerat den 10-Dec-02 kl 05:57 PM (CET)]Vad vill du har för din då?

Maila mig gärna på: nikolaus@worldonline.se

-Det gäller f.ö. ni andra också, som kan tänkas ha någon skoter ståendes som kan passa en 30-årig amatör med spasmer i gastummen... ;-)

 
S

Snart Skoter

Vad snackar du om då? 190 km/h.... hur sant är det på en skala?
 

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
du har inte funderat på en zrt 600`? de har ju över 120 hk eftersom det är 3-cylindrig. den går hårt och är rolig att leka med fast efter led vet jag ej hur den är.
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Hejsan,
Jag har en skoter som är till salu pga 440 köp.
Det är en ZRT800 som har mkt godis, kan sälja den med dubbeldyna. den har touringfjädrar och omshimsade dämpare.
Och du sa att du ville ha litte klös också, köper du min så åker du ifrån allt, kör på rullen i 100 blås, och behöver inte tanka 80ggr om dan, den drar max 2.5L milen(mer än 170hk).

Jag har aldrig blivit ifrånkörd med denna skoter.

Den blir din för 37k.

Mvh Christer
 
?

**

Köp en ARCTIC CAT ZR 600efi -98 om du vill kortband,toppar 160km/h och har grymt acc+ bra i snön ser nyare än vad den är oxå = SKITSNYGG..! Men om det blir mountain verson ska du ha SUMMIT.. Eller blir det touring ska det vara polaris sport.. Men prova dej fram och känn efter vad som känns bäst eftere dina behov..!!A-C POWER**
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
visst är det kul att skruva, men inte kvällen innan man ska ut på långstyrningen eller fjällsemestern. bra kvalitet är ju att föredra, och XLT:n har inga överdrivna problem förutom svag vev som inte tål trimning.
 
Last edited:

per1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
25
0
0
min slant skulle nog falla på en xlt sks men kolla in andra märken och provkör gärna, bilda en egen uppfattning.
xlt:n som vi hade hade elstart och back med nya gasdämpare och under dom två åren vi hade den så hade vi inga som helst bekymmer med den. En väl underhållen skoter håller oftast bättre så när du ska göra ett köp så läs på om skotern och kolla ordentligt för om du har otur kan du stå med reparationer för många tusen kronor i slutändan. mvh per
 
Status
Stängd för vidare inlägg.