"Skoterbanken",Bra?,Dåligt?.. Vad tycker ni?

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Jag tycker att det är mycket skitsnack som står på "Skoterbanken". Sen står det ofta helt fel upgifter där också typ hk.Jag litar iaf inte på det som står där! .. Vad tycker ni?

Mvh
 

emil_

Välkänd medlem
14 mar 2006
300
0
16
34
Bollnäs
att den borde försvinna...jag lovar att tex polaris ägare går in och skriver en massa skit om tex ski-doo och visevärsa...
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Nej, jag litar inte heller på det..

Det står att Yamaha Srx 700 -01 ska dra hela 3.0 liter milen medans den drar mellan 2 - 2,5 l/milen..

Sen stämmer inte hk riktigt heller..

Eller har jag fel? :rolleyes:
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Att ta bort den tycker jag är onödigt. Men att man kan skriva seriösare tycker jag.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Men det är väl ändå inte bränsleförbrukningen man vill ha reda på när man kollar upp en skoter på skoterbanken? För det är ju ganska varierande från skoter till skoter. Själv så läser jag personliga åsikterna och ser vad dom har skrivit för för- och nackdelar och försöker sen hitta trådar om dom på forumet, men det är ju bara jag det. Något annat är ju egentligen inte intressant.

Visst är det lite tråkigt att det står fel cc, fel hk.. Men vem bryr sig?
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Jag tror inte nån orkar gå in på andra märken och skriva dåligt om dem får då bör de skaffa sig ett liv. Men det är ganska bra att kunna kolla lite på olika modeller och få sig ett hum om dem.
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Jag tycker det är en bra funktion, man får ju också vara lite kritisk till allt man läser. Men det står ju ofta om saker man bör se upp med på olika modeller, så sammantaget är Skoterbanken bra!
 

StubbRubb

Aktiv medlem
26 jan 2006
86
0
6
Ö-vik
Jag tycker att det skrivs för lite där det borde vara typ minst 100 ord eller något när det gäller om dömme om någon bara skriver "en skit bra skoter" va ger det mig? ingenting! Bränsleförbrukningen får man ju ta med en stor nypa salt för det kan ju skilja betydligt mellan en skoter av samma modell som typ hur den är bestyckad, trimmad och framförallt hur personen som kör skotern använder den.

jag tycker att skoterbanken är bra men kan förbättras en hel del. Jag bryr mig inte om det är någon som bara har skrivit typ "sämsta skotern som finns" Alla skotrar har enligt mig vissa positiva och negativa sidor ja ni kanske fattar hur jag tänker.
 

dimex

Medlem
6 feb 2007
14
0
1
Rognan, Norge
Jag tycker scooterbanken er bra, men det borde vara rätt informasjon.
tex min Yamaha SRX 700 2002 har vel inte 146hp men 135? Det borde vel inte vara så krävande att fiksa.
 

Galaxi

Aktiv medlem
31 dec 2006
80
0
6
Vrena
www.worlddisease.net
Tycker den är ganska bra. Dock lite mer info om skotrarna skulle inte vara fel. Typ matt längd, kammar och fjäderingen osv.

Jag har iaf läst banken en heldel när jag ska köpa ny skoter...

Men som vissa säger. Lite synd när saker som motor storlek och hk inte stämmer. Nåt som vi inte bestämmer utan fabriken.
 

PatrickS1

Semi PRO sledder
5 okt 2006
31
0
0
Västernorrland
hem.bredband.net
Förslag: Lägg till bland kommentarerna en (dold)e-postadress på den som skrivit, då kan man ta en kontakt om man funderar över något, och den som skrivit har en valmöjlighet att svara. (typ blockets e-posthantering) Seriösa svarar, det är min erfarenhet. Trots allt, vi skoterintresserade är hjälpsamma mot varandra...
 

dimex

Medlem
6 feb 2007
14
0
1
Rognan, Norge
Det tror jag hadde blitt mycket bra att få. Mycke enklare å ta kontakt med någon som har den scootermodellen du tränger hjelp med. Då dem säkert har skruvat lite på den själv.
 
E

ejwbegysv

Jag är en av de ansvariga för allt som skrivs där och det är ganska massivt med inlägg som raderas.. Dock är det omöjligt för oss att ha reda på om en viss skotermodell dra 2,5 eller 3 liter milen... Jag försöker skärpa upp nivån på inlägg så vi hoppas att kvaliten ökar...
 

Heel Clicker

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
1
16
Grängesberg
Jag tycker den är toppen.
Jag läser alltid där om de skotrar som jag är intresserad av.
Det som jag själv skrivit är alltid mina ärliga upplevelser.
Men det är väl som i allt som skrivs, man får ta det med en "nypa salt" :)
En Lynx älskare, som jag, kanske gärna "höjer" på sina positiva intryck, omedvetet :eek:
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Jag tycker den är bra. Visst, hk, soppaförbrukning osv stämmer inte alltid, men det har inte så betydelse för mig iaf eftersom det går att kolla upp på annat sätt. Sedan så framstår vissa inlägg som ett stycke reklam, där ägaren bara vill understryka vilket bra köp han gjort och andra rena motsatsen där maskinen i fråga framstår som ett stycke skrot. Men sådant är ganska lätt att bortse ifrån och det som finns kvar innehåller endel "värd" information.