Skoterbilder

Kkthxbai

Aktiv medlem
9 dec 2008
50
0
1
Timrå
Åkersjön/Bakvattnet är bilderna ifrån
Var 1m puder på sista bilden


Hyffsat med puuder va? :aetsch:
Han hade inte spunnit ner sig till botten av pudret heller där :eviltongue:
äre dendär stugan som ligger intill leden mellan åkersjön o bakvattnet eller är jag ute o cyklar? :p Go2love åkersjön!
 
J

JagLuktarGott

Äntligen har första åkbara snön kommit till gävleborgs kusten också,
närmare bestämt söderhamn. Strålande sol, ca 3dm snö & -6 grader!
Resulterade i en sväng på 2-3 timmar och ett antal mils njutning & tuktning av skotern. :)

 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Var ut idag, jag och två till.. kanon väder och före.. ca 10 minus och solsken samt ca 30cm puder och nån dm skapligt hård botten (är ca 50cm sammanlagt)... bättre än så här blir det inte, eller jo, ska komma ännu mer snö till veckan :D


Kommer väll med några bilder snart, dock inte några action bilder :)
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Här kommer lite bilder :)


Det första som hände var att widell1111 här på forumet körde fast :hahaha:


Sen mötte vi upp hans broder för han skulle också med att åka.. Kan det bli bättre väder än så här?! 9-10 minus, solsken och mkt snö och puder:beer:


Och efter att vi hade bestigit en gammal övergiven slalombacke så stannade vi för att snacka lite och vila :)




Vart inte så mkt bilder men gud så härligt det var att köra med vädret och allt puder :rock:
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Här kommer lite bilder :)


Det första som hände var att widell1111 här på forumet körde fast :hahaha:


Sen mötte vi upp hans broder för han skulle också med att åka.. Kan det bli bättre väder än så här?! 9-10 minus, solsken och mkt snö och puder:beer:


Och efter att vi hade bestigit en gammal övergiven slalombacke så stannade vi för att snacka lite och vila :)




Vart inte så mkt bilder men gud så härligt det var att köra med vädret och allt puder :rock:
Så backen är körbar nu? Inte mycket sly? Har ni kört baksidan via halfpipen? Riktigt roligt ställe faktiskt.
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Mjorå, backen är körbar, Inte så mkt sly heller tyckte jag, eller jo, sly var det men inget man störde sig på när man körde upp om man säger så :)

Vi körde baksidan ner, men om det var nån halfpipe där det tänkte jag inte på, kan inte så mkt om den där backen :)
 

DrDoctor

Medlem
12 dec 2008
30
1
1
Här kommer lite bilder från förra vintern.





Sista bilden är tagen i närheten av kebnekasie.
Otroligt vilket vackert land vi lever i!
Helt otroligt! man lever i sverige och man blir totalt förvånad av hur vackert det är! Arghhh flyttar snart längst upp på kartan!
 

Joola

Välkänd medlem
25 aug 2008
230
0
16
Västerås
Här är lite bilder ifrån premiärturen i Lofsdalen under luciahelgen.

Är riktigt bitter. Har brutit ett finger i högerhanden så det blev tyvärr bara ca 3 mils körning på 3 dagar för mig. Då man hade stora tumvantar på mig så blev det inte mycket bilder med rörelse...:mad:

Det var väl ca 4-5 decimeter på sina ställen men det var stenigt och jäkligt där vinden hade legat på. skulle behöva vara några plus grader så snön sätter sig ordentligt.