joo de va tänkt att vi skulle lasta av vid bussgaraget men mormor åt en polare bodde där så då vart de att vi lasta av därTill nästa gång. Lasta av vid statoil i Vattjom eller på bussgaraget. Folk blir snabbt griniga om ni kör från mitt i centrum.
joo de va tänkt att vi skulle lasta av vid bussgaraget men mormor åt en polare bodde där så då vart de att vi lasta av därTill nästa gång. Lasta av vid statoil i Vattjom eller på bussgaraget. Folk blir snabbt griniga om ni kör från mitt i centrum.
Översättning: "Du bor inte i Nikkaluokta."i just dont get it?![]()
Precis ! Återkom i slutet på Juni när jag kör med flossade lång kallingarÖversättning: "Du bor inte i Nikkaluokta."
Det var inte så illa sagt som det var menti just dont get it?![]()
Härlig bild. Har ni fått mycket snö idag?
Jag skulle nog säga att det har snöat upp emot en 30cm idag, det har plogats 2 gånger idag och dom åker bara ut när det är runt 15cm på vägarna. Men sen har det blåst väldigt mycket så på vissa ställen är det 45-50cm och på andra upp mot 70!
Att det ska vara så stora skillnader ibland, är ju ändå inte så långt mellan övik och Umeå.
Här har det bara blåst runt och landat några cm. Börjat iofs ta sig, men less på dessa
lokala snöfall.......
Att det ska vara så stora skillnader ibland, är ju ändå inte så långt mellan övik och Umeå.Här har det bara blåst runt och landat några cm. Börjat iofs ta sig, men lesspå dessa lokala snöfall.......
Det har dumpat riktigt mycket i stan också, vi har runt 70cm utan botten och det snöar fortfarande. Dom har börjat sladda lederna.Jo det är knepigt hur det kan vara, men nu bor jag ju 7 mil inåt landet också. Det har inte snöat riktigt lika mycket inne i Övik. Fast det är ju mer än bara några centimeter iofs.