Skoterträff 26/2, Krokom/Östersund m. omnejd

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Tänkte kolla om det finns folk runt Krokom och Östersund med omnejd som är intresserade av att hänga med på en skoterträff i Februari/Mars nångång, för att träffas, surra skit och allra mest åka skoter ilag.
Idéen är att vi träffas och utgår på skoter från OKQ8 i Krokom där det finns gott om parkerings möjligheter.
Mitt tips på mål är Lakavattnet, tar inte så lång tid från Krokom och det finns gott om snö där. Tankningsmöjligheter i Laxsjö. Men har ni andra tips på tur så är det välkommet.
Med på träffen kommer jag, och Engström (Freddan, snowmobile crew) vara.
Det finns såklart små detaljer att fundera kring t.ex. om vi käkar nånstans på vägen eller om man tar med sej själv och vi käkar på stående fot osv.
Alla tips är välkommna så försöker vi sy ihop nånting när tiden är kommen.

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Sv: Skoterträff Krokom/Östersund m. omnejd

Det kan du hoppa upp och feet hajja att man skulle vilja vara med på bara man vet lite i förtid och kan planera in familj och allt annat;)

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland

Jodå, bara vi bestämt en dag så skriver vi här i tid så man kan planera att vara med =)

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden

Det beror lite på vart man mäter till men enligt ledkartan är det drygt 9 mil så för en gångs skull är inte bilvägen längre.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund

Tja !

Det låter nice !
Jag bor själv i Alsen så jag har inte långt till krokom !

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland

Jo det hoppas jag! Håller på å kikar på ett lämpligt datum. Jobbar varannan helg :mad2: och det är mycket annat just nu, bla. SM rally som klubben ska hjälpa till med på en sträcka. Kommer snart med ett förslag på dag.

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal

från krokom till storåbränna är det 8,4mil och från storåbränna till lakavattnet ere väl 1mil va om ja inte har fel nu,ja va dit i helgen som va

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden

tanken är väl över dagen i första hand iaf.
vi åker i hyfsad tid så vi har många timmars bus.