slangvärmare på nytro

klstjo

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Kiruna
Sorry Karelin_ att jag förstörde din dag :(
Men 60w är inte mycket, du måste värma 10 timmar med 60w för att det ska motsvara 1 timme med en 600W värmare, det går inte att bryta mot naturlagarna inte ens med v-dm.se värmarna

Sen heter det blockvärmare för att det värmer blocket på motorn, inte toppvärmare
Mycket försäljarsnack i den annonsen tycker jag

Sen värmer man inte värmer man inte oljan specielt mycket, efter som den största delen av olja sitter i oljetanken på sidan om motorn
Där kan man montera tankvärmare 200watt och en slangvärmare för motor
eller så väntar man till det blir varmare ute :)

Tempgivaren lurar man bara om man haft värmaren inkopplad för kort stund så att inte hela motorn har hunnit bli varm, koppla bort den 5 minute före start så kylvattnet får samma temp som blocket
/S
 

Karelin_

Välkänd medlem
20 jan 2013
128
0
6
Vilhelmina
Inte har du förstört någons dag...olika åsikter har vi alla och med all rätt.

dvs jag har inte monterat eller provat men känner 1 som provat och påstår att det funkar...that`s it...

det låter som på dig att jag försöker "promota" någon hemsida men jag hänvisade enbart för det är ett ställe jag handlat andra grejer på och vet sortimentet.har inget minne av att jag påstått att de grejerna som säljs där är bättre än på andra ställen.men du verkar dessvärre väldigt stött...

Givetvis handlar en del om effekt men inte allt...placering och vad som värms påverkar dock en hel del.visst har du rätt i att majoriteten av oljan ligger i oljesumpen men det jag ville få fram med bilden va att det fanns olika storlekar och att det gick montera eftersom du skrev såhär :

Var hittar du en 30 X 16 cm slät yta och fästa den på?

Men åt andra hållet går de sätta flera värmare o koppla ihop... kanske både på oljesumpen samt tråg...bara fantasin sätter gränsen. men vad man väljer är ju upp till var o en.

det är trots allt ett väldigt enkelt sätt på en produkt som uppenbarligen fungerar då jag vet att man monterar dessa iofs väldigt mycket större på hydraul tankar till skogsmaskiner osv...

monteringen är ju gjord på 5 minuter + kabeldragning...

Bara ett alternativ...no hard feelings klstjo

Föresten, nöjd med xtx`en ?Jag är inne på att köpa en -09 jag med. skicka gärna något köpråd om du har...