Jo, men det beror ju på. Idag skulle det ju vara 3+ och det har legat på minus hela dagen. Såg även att efter snöfallet med ca 10cm så kommer det bli kalltHär i skell ska det bli upp mot 6+ i veckan... 50/50 om julen kommer vara vit i år
Yes, idag har det varit helt OK, men inte ska det då snöa när det licks e kallt...Jo, men det beror ju på. Idag skulle det ju vara 3+ och det har legat på minus hela dagen. Såg även att efter snöfallet med ca 10cm så kommer det bli kallt
Ja vill man puttra runt på bakgårn o leka på nån åker funkar ju några dm snö. Men vill man kunna åka och verkligen köra till fjälls ser jag gärna 1-1,5m om inte mer. Dvs det måste snitta 30-40+ cm per vecka i december om man nu har jul som nån sorts deadline. I fjällen kan det iofs rätt ofta smälla till med 30cm över en natt och nu är även jag inställd på slutet av december men vadå; kan snön komma för snabbt menar du?Varför så bråttom? Jag menar, för 2 veckor sedan satt vi med 10+ och spöregn över hela landet. Nu sitter vi med mestadels minus grader (Fjällen samt norrbotten etc ). Och att vi har ett litet vitt snötäcke? Det hinner hända mycket på 2 veckor, vi kommer säkert att ha någon Decimeter. Men herregud, det är 4 veckor tills det är jul...
Menade inte till dig, var en annan som skrev att det kmr bli en grön jul. Joo, som sagt ni behöver säkert 1-2 meter med era maskiner hehe Men här vid kusten klarar jag mig med 3-5 dm iaf. :=)Ja vill man puttra runt på bakgårn o leka på nån åker funkar ju några dm snö. Men vill man kunna åka och verkligen köra till fjälls ser jag gärna 1-1,5m om inte mer. Dvs det måste snitta 30-40+ cm per vecka i december om man nu har jul som nån sorts deadline. I fjällen kan det iofs rätt ofta smälla till med 30cm över en natt och nu är även jag inställd på slutet av december men vadå; kan snön komma för snabbt menar du?
Alltså så du kan den korekta densiteten eller chansar du?1 mm = 1cm snö
Det är ungefärligt, finns inget exakt mått.Alltså så du kan den korekta densiteten eller chansar du?