Snödjup i Sverige just nu?

W

w3stman

Kom hem precis. Vandrade i snön och det var en hel del nysnö som har kommit nu under kvällen och det fortsätter. Var till stugan i Ljungdalen idag, en bit ifrån Funäsdalen. Runt halvmetern med snö men ganska hårt och det såg ut som om snön hade drivit runt en hel del pga blåst.

i440xcr99

Välkänd medlem
1 jan 2000
172
0
6
Borlänge
Köpte skoter (Rave 800) här i dalarna igår!
Borde ha köpt båt istället fick jag höra!
Regnar som faan.
Nu får ta mig fan snön ta och pallra sig hit!

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Va ute å körde lite ikväll, Snödjupet var lika djupt som mina power stövlar e höga å då är de strl 46, iofs uppe brevid slalombacken :D

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Det kom ca 7-8cm utanför Östersund igår (29/12). Nere vid klövsjö-trakterna va det 5-6dm snö på myrarna (nedanför fjället). På lederna va det lite mindre snö, rätt hård. Uppe på fjället vet jag inte, men troligen mellan 5-10dm. Det verkar som att det blir en vinter i år oxå, trots allt! :rolleyes:

EDIT: Det kom tydligen 12cm pudersnö mellan åsarna/klövsjö, det låter riktigt lovande inför nästa helg!

Last edited:

SPARTA

Välkänd medlem
17 sept 2007
112
0
6
Sundsvall
Ja, snöade på nyårsdagen och vad jag förstått ska det snöa ganska mkt fram tom söndag. Får hoppas att smhi har rätt.

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
I Bollnäs har det kommit 10 cm idag, dock har temperaturen gått upp till närmare plus 2 snart och det börjar droppa massa vatten från träden :...( så jäkla typiskt

W

w3stman

Vaknade nu precis och tittar ut, snöar för fulla skaft! Otrorligt kul, blir ut å testa Storsjöns is i helgen :eek:

SPARTA

Välkänd medlem
17 sept 2007
112
0
6
Sundsvall
I Timrå (2 mil från mig) säger dom att det kräksnöa...hoppas det kommer hit då :)
Jo det snöade ganska kraftigt tidigare idag, typ stora flingor o blåst. Så det var härligt. :beer:
Nu är det mest småflingor som faller ned. Hoppas att det kommer mer "kräksnö":laugh: