Såg denna maskin på Gräfsåsen i söndags. Mäkta imponerad av bygget. Vissa grejer är kanske lite överjobbat, t ex backväxeln som är hydrauliskt inkopplad.. För övrigt så blev jag väldigt nyfiken på serviceintervall på den saken eftersom FOLAN liknar Husaberg, där en motor på 626 cc och ca 60+hk kräver uppmärksamhet ungefär var 5-10 timme i form av oljebyte, filter och 20 timmar på en ventiljustering. Denna V-twin på 1116cc på 120 hk bör inte vara något undantag. Han Sterner var där och slingrade sig duktigt på frågan om service.. Dessutom sa han att det bakre tändstiftet var lite knöligt att komma åt, OK det är inget du byter mer än förhoppningsvis 1gång/säsong, men olja och filter är jag väldigt lur på.. Tyckte det var väldigt läckert med sitsen också, och att det var fjädring som höll upp dynan, tänk er att ni sitter längst fram på dynan och det blir lite gropigt, hoppigt och man inte orkade ställa sig upp just då, då fläkar man bara bak röven så whopp har du ytterliggare 30 cm fjädringsväg som pallar upp röven:rock: Priset sa han skulle landa på 195 tkr för en maskin. Då slipper du köpa Öhlinare, styrhöjare och annat lull som andra aldrig har från fabrik, otankad vikt 235 kg.. Var jag bofast där det fanns snö så, ja varför inte?
För att inte nämna ljudet, det vackra ljudet, sången. Trippelsångare göre sig icke besvär :ciao: