Ja, då var man "snowcheckad och glad" i näst sista sund
(Näst sista dagen)
Behöver man extra bukplast på Pro-Ride Chassiet? Eller fastnar det bara onödig snö och is om man har extra plast där under?
Kanske vettigare och satsa på den lite grövre lyftbågen och lite andra saker.
Handtagsskydd är väl nästan ett måste, ett eller två set boggihjul kan nog vara vettigt för mig med.
Jag beställde med bukskydd-om det behövs eller inte kan jag inte uttala mig om då jag inte kört utan, men det samlar inte några extrema mängder snö iaf.
Har du varmgarage?
Om inte skulle jag beställa plåten som SLP säljer:
http://www.slp.cc/catalog.cfm?pageID=detail&catalogID=3&catID=16&productID=1534
Jag tyckte det var overkill tidigare med den, men den fyller utan tvekan sin funktion...
Frontbåge köpte jag av Asker-bättre än så blir den inte, rekommenderas!
Bakre lyftbågen håller hur bra som helst med ett extra alu alt stålrör inuti ord. kolfiber. Då kan man skita i en dyr eftermarknadsbåge, samtidigt som man behåller den megacoola kolfiberbågen, som tyvärr är ganska dålig på allt utom utseendet och vikten. Den är rent ut sagt skithal när man ska prova lyfta i den, å andra sidan behövs det inte lyftas speciellt mycket med en Pro Rmk.
Handtagsskydd köpte jag till min, plockade av dom efter...tre(?) mil.
Helt värdelöst i min värld att ha handtagsskydd på en skoter som man bara väntar på en anledning att vika av där det är trångt och knixigt.
Mina var bara i vägen-och det var så sällan jag körde efter led, så när jag väl fick dom (fästerna kom inte förrän i januari) så åkte dom av efter första dagen. Dom var ändå bara i vägen...
Boggiehjul?
Tja, kör du mycket efter led? Då kanske dom behövs...men nej. Det gör dom inte.
Du kommer upptäcka att du hellre kör vid sidan om leden än på-och då behöver du inga extra hjul.
Jag tänkte faktiskt titta på extra hjul, men...jag har inte kommit så långt än.
Grattis till världens roligaste skoter!!