Snowcheck 2013

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Jasså, men då ska jag kolla upp det ! tack för tipset.
Vilken kool signatur du skaffat stette :p

Och "tack" för att du tvingade mig att köpa en Pooh som jag sagt jag aldrig ska.

Men det är klart - för snowchecken kan man nog få ordning på detta.

12V-uttag
Reservrem?
Låg ruta
Under-sadel-väska
Soppadunk-rack?
Olja för resten om det blir över några slantar?

Hur mkt måste man modifiera SLP PP:s BRP-fästen för att det ska lira på en Polaris?
 

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
Funderar på att köpa följande:
Bukplåt
Isrivare
Första service
Blir det nåt över blir det extra rem och olja för resten....

Nån som har koll på "nya" fotstegen om dom kommer hålla eller måste man köpa förstärkningar även till 2013?
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Antar att det är en RMK du pratar om? I så fall kan jag säga följande: Jag har inte långtestat fotstegen än (av förklarliga skäl), men det är en helt ny konstruktion mot 11-12.

Dessa fotsteg är strängpressade vartefter hålen är urfrästa, alltså inte bockade av en alu-plåt. Känslan jag fått är att de är betydligt stadigare än tidigare varianter, kanske till och med bättre än många eftermarknadssteg.
 
Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Nja, frästa ur ett block är dom inte snarare strängpressade och hålen är urfrästa/utskurna.
Men skitsamma, 2013 rmk fotsteg är ett klart lyft mot tidigare. Lär knappast vara några problem med hållbarheten då man lär slippa stampa sönder dom för att få bort isen.
 

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
Japp RMK modellerna.
(har beställt en RMK Assault)

Hade bara funderingen för en kompis har en RMK PRO -12 och fick lov att köpa förstärkningsplåtar som monterades vid leverans....

Men dom verkar ju lova att dom nya ska hålla så man får väl hoppas på det.:eyebrows:
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Funderar på att köpa följande:
Bukplåt
Isrivare
Första service
Blir det nåt över blir det extra rem och olja för resten....
Isrivare sitter standard på dom så det är väll lite onödigt?

men ett tips är att köpa under huven väskan och väskan under sätet så får man med sig det mesta utan att behöva någon jobbig ryggsäck.
 

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
Isrivare sitter standard på dom så det är väll lite onödigt?

men ett tips är att köpa under huven väskan och väskan under sätet så får man med sig det mesta utan att behöva någon jobbig ryggsäck.
Okej. Men vart står det någonstans.... ha inte sett det i någon info eller har jag missat det totalt..?
Men sitter det monterat redan så är det ju bara bra! :)
Jo väskan verkar oxå rätt behändig.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
verkar inte stå att det ingår några isrivare på någon spec, men det sitter monterat på bilderna och det har alltid ingått på pro rmk och rmk assault.
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Helt korrekt Asker.

Vad gäller under huven -väskan så kan jag bara säga att det är en av de bästa sakerna jag köpt till min maskin. helt oumbärlig när man väl har den.
 

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
Någon som fått nåt mera bestämt leveransbesked? (testat att söka på det men hittar inget vettigt) Fick typ slutet av okt-november eventuellt senare in i dec beroende på hur långt ner i "listan" jag hamnade.... Så det känns ju som att den skulle kunna komma lite när som....
Gör väl iofs inte så mycket då första körningarna häromkring brukar bli i mellandagarna.
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
De första maskinerna kommer till Sverige nu under September (nästan alla). Skulle tippa på att de börjar landa hos slutkund tredje veckan i September (för att inte vara allt förjävla optimistisk..).
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Förlängs snowcheck var det till idag, iaf hos min handlare! Dock gällde bara snowcheck tillbehören, ej försäkring samt polaris jackan.

Kan dessutom berätta att bokat en -13 swb assault!
 

fadern111

Välkänd medlem
12 mar 2012
204
0
16
Luleå
Är det ingen som ska ta ut ett kapell? ;p
Jag hatar att använda en stor jävla grön presenning varje gång det snöar.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Är det ingen som ska ta ut ett kapell? ;p
Jag hatar att använda en stor jävla grön presenning varje gång det snöar.
Det första jag tar ut :) dessutom bra att ha ett formsytt när man ska transportera och inte har kåpsläp!
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Julas för typ 199 pix är ju inte formsytt, men åtminstone bättre än en presenning?

Tycker det är för mkt pengar i ett märkeskapell, men så har jag iofs kåpsläp och som regel skotern under tak, åtminstone hemmavid.

Köper alla en "bumper" antingen polaris org eller askers...? jag är kluven, den kan ju säkert rädda en del plast när man har otur, men snyggt? Det blir väl aldrig SNYGGT??
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Kör på original bumper !

Formsytt är ju väldigt bra när man kör utan kåpsläp då det annars fladdrar å riskerar att matta ner lacken/dekalerna!