Sommarnummer

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Jag har fortfarande inte fått mitt nummer:wondering:
Jo, jag har beställt och betalt och mailat Perssdata. Inget svar.....

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Jag har fortfarande inte fått mitt nummer:wondering:
Jo, jag har beställt och betalt och mailat Perssdata. Inget svar.....
Skicka ett pm tillmig med dina uppgifter, så ska jag se till att du får en tidning i lådan.
Jag är lessen för allt strul med pressdata, vi ska leta efter en annan lösning.

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Det var faktiskt första gången jag köpte ett nummer av snowmobile, helt rätt att släppa en tidning mitt i sommaren då ingen annan konkurrent släpper något. Men jag blev faktiskt lite besviken på innehållet.. Hade gärna sett ett längre reportage om vattenåkning, tyckte det var väldigt tunt.. Och minde om vattenskotrar. Betyg 3/5.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Verkar inte vara många butiker som lägger ut tidningen i hyllorna!! Har letat i ca 10butiker och hittade den till slut på en konsum butik..Väldigt fina bilder, men jag tycker det är väldigt lite skoter i tidningen..Halva tidningen är full med allt annat än skoter!! Måste väl finnas mer skoter relaterat än så här att skriva om!!? Alt. byt namn till endast "mobile" på sommaren : )

PuderLuder

Medlem
17 nov 2009
16
0
1
Tidningen heter ju inte bara Snowmobile längre utan Snowmobile/ATV det kan ju betyda att det inte bara är snöskotrar i den. Jag tycker det börjar bli en bra balans mellan både sommar och vinter leksaker då man inte kan bruka snömaskinerna hela året om man inte vågar sig ut på öppet vatten det vill säga.

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Tidningen heter ju inte bara Snowmobile längre utan Snowmobile/ATV det kan ju betyda att det inte bara är snöskotrar i den. Jag tycker det börjar bli en bra balans mellan både sommar och vinter leksaker då man inte kan bruka snömaskinerna hela året om man inte vågar sig ut på öppet vatten det vill säga.
Då Atv texten ungefär är 5% av Snowmobile rubriken samt lodrätt placerad så säljer man inte tidningen pga att det står Atv utan att det står snowmobile vilket borde vara tidningens fokus..Vill man köpa en tidning innehållande Atv så köper man inte snowmobile..men det är min åsikt..

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Nej detta var endast på för-order, då det kostar oss lika mycket att skicka ut den som vi har över på den. Det är samma med prenumerationer, då skickas tidningen direkt till läsaren, utan att vi måste gå till posten med detta.

Vad gäller ATV kontra Snöskoter, så har vi ända från start varit klara med att sommarnumret kommer innehålla Snöskoter, ATV, Vattenskoter och Formula Offroad. Det har stått att läsa i Webshopen, och det står även på förstasidan på tidningen.

Vad ni kanske inte är klara över, är att det är mycket svårt att få ut tidningen på sommaren om den bara innehåller snöskotrar, då många butiksinnehavare helt enkelt väljer att inte packa upp och lägga ut dem. Antagligen pga att de inte tror att snöskoter säljer på sommaren. Detta är troligen anledningen till att den är svårare än normalt att få tag i.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Detta nr ingår inte i prenumerationen oavsett. Tidningen bör vara i affärerna inom 14 dagar.
Jag fick då en tidning i brevlådan och jag har inte beställt någon för tänkte köpa den i butik,(finns ganska många butiker i Kalix som har packat upp dom, ifall folk inte har hittat och inte bor så långt från Kalix) men den dratta ner i brevlådan. Visst det är sommar och då är de inte så mycket skoter intresse från många men det hade nog fått vara lite mer skoter och lite mindre vattenskoter och ATV men annars var den riktigt bra och skönt att få en ny tidning att lägga sig i solstolen och läsa och drömma sig bort ;)

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Jag hade fel, det är meningen att alla prenumeranter skulle få den. Så håll till godo!

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Finns på ok/q8 i Boden, passade på och fråga när jag var där idag ;)

Tydligen hade någon missat att packa upp den

Last edited:

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Thanks Silly.

Åker förbi där!

(Silly, när ska du komma in på min butik, så vi får hälsa på varann..? Rekord Jakt & Fiske)

E

ejwbegysv

Nu finns sommarnummret som e-tidning också för er som är prenumeranter!