Sommarnummer

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Ramlade över sista exet på Statoil Söder i Skellefteå. Vilken liten Mitt-i-veckan-lycka som infann sig :)

Ska jag ha några åsikter så hade jag själv önskat ett mer omfattande reportage om vattenskotrar, inte nödvändigtvis ett test som ju kanske kräver att ÅF/GA släpper loss maskiner o.s.v. o.s.v. Men åtminstone en modellöversyn hade ju varit trevligt för en som kanske ämnar testa en sådan sommarleksak.

Sådär allmänt var det lite för lite redaktionellt material i förhållande till bilder kan jag tycka. Tog mig inte mer än 5-10 min att läsa det jag tyckte kändes relevant.

Men Sommarnummer är enl. mig ett mycket trevligt inslag - sätt en vattenskoter på framsidan nästa år - då kanske de mest inbitna snöskoteråkarna klagar lite mindre och butiksinnehavare exponerar den lite mer :)

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.000
113
Stora Blåsjön
Ska dela med mig av en annan insynsvinkel på tidningens innehåll som jag fick nu i helgen.
Brorsan (ca 30år) var på besök och han har börjat visa intresse för skotrar och började bläddra och kolla i snowmobile tidningarna då han är nyfiken på vilken modell mm som kan vara lämpligt och få sig lite allmän uppfattning. Men det han reagerade över var att det mest bara är bilder (fina bilder) och andelens för lite text, väldigt lätt/snabbläst... så han fick inte ut så mycket av tidningen.

Själv är man väll för inbiten och lättroad :)
Men jag kan bara hålla med att textinnehållet måste stärkas.

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Jag är inne på forumet och försöker hinna ikapp mellan mina vanliga "ärenden" på jobbet och eftersom inte någon av mina kollegor skrivit nåt så gör jag det. Vi hade en bra träff för en vecka sedan för att gå igenom vad vintertidningen skall innehålla och hur sommarnumret/numren skall saluföras. Mitt intryck av träffen är att alla medarbetare nu fått klara och tydliga linjer och uppgifter från chefen, äventyr och texter kommer inte att vara ett problem i fortsättningen. Vad gäller innehållet i sommarnumret så är jag lite kluven, jag hade gärna sett ett fett flersidigt äventyr från Oman där man åker fyrhjuling över sanddynerna men det får vi ta nästa sommar :)
Bilder talar ju ett enklare språk och ger mig mera kick än en alltför lång text, smaken är ju som alla vet en delad åsikt.

Mina kollegor i tidningen och jag själv har snart vintern fullbokad och kommer att göra allt för att ni våra läsare skall få valuta för pengarna i både nytt bildmaterial och mera text. Har någon där ute idéer så hör av er till er favorit medarbetare, behöver juh inte vara just jag denna gång ;-)

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Tack för bra synpunkter.

Vi hade ett uppstartsmöte som Johnny just skrev. På det möte var vi rörande överens om att vi har ett behov av att förbättra våra texter och tekniska innehåll under den kommande säsongen. Det arbeta som startades under förra säsongen går nu in i en ny fas. Bildmässigt så håller vi en mycket hög klass, t.o.m den högsta av vad jag har sett. Textmässigt har vi en lång bit kvar till att vara absolut bäst. Vi har letat efter en lösning på detta problem, och det ser ut som om vi har lösningen på detta i vår hand just nu. Jag hoppas och tror att vi kommer lyfta innehållet upp till den den nivå som det var när det var som bäst. Ni kommer själva vara den jury som avgör om vi når det målet under kommande säsong.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Jag ska väl för ordningens skull också meddela att jag idag har köpt hela utgivningsbeviset för Snowmobile, och att Patrik nu har lämnat skeppet. Vi önskar Patrik lycka till på sin nya resa som vi följer med spänning.