Var ute på en liten tur här tidigare i vintras, när jag hörde en kraftig smäll som jag tyckte kom från motorn. Stannade givetvis och undersökte allt jag kunde komma på, såg självklart inget fel så tänkte att det var väl någon isbit som hade lyckats följa med mattan och sen smälla till inne i tunneln.
Visade sig sen iallafall att det var hål i expansionskärlet, och när det var bytt så märkte jag att oringarna till toppen farit.
Så då är frågan, vad hände först? For o-ringarna för att det var hål i expansionskärlet eller small kärlet för att o-ringa var trasiga?
Summit 800 xrs -07
MVH
Visade sig sen iallafall att det var hål i expansionskärlet, och när det var bytt så märkte jag att oringarna till toppen farit.
Så då är frågan, vad hände först? For o-ringarna för att det var hål i expansionskärlet eller small kärlet för att o-ringa var trasiga?
Summit 800 xrs -07
MVH