SRX 700 Uppväckt från de döda

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
blev ju snyggt med svart ovanför lyse! härligt de e att skruva till kärringarna sina!;) ska börja snart själv med tantens skoter... fint att bygga modda lite!
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Varit rätt kreativ idag...
Bort med kedjehus

Bort med tank luftburk å sekundär.

Ligger en aluplatta som förstärkning på tunneltaket. Garanterat en gammal Crossmaskin

Leftovers...

Upphissad och 200nitar senare...


Konstaterat att borrmaskinen funkar när nitar ska ur, men tryckluft hammaren gör jobbet snabbare...
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Dragit några nitar nu innan middag. Plattan i tunneltaket på plats och mittre boggie fästen är på plats.


Fast jag fuska lite... Min nya bästa kompis!!! Fyfan va skönt när man ska dra STÅLNIT
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Kreativ som fan idag. Stökat och pysslat.
Förlängningen kom på plats inte snygg men SRXens bakkylare får plats i den.
Svarta nitar e alu och de blanka är stålnit

Prova lite med pallbak för höjden och tank,dyna å huv på laggd för att se hur de såg ut
Ser hyggligt ut men saknar finnish
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Finishen vid fotholken är ju världklass;)

Ser riktigt bra ut i övrigt också!
...kan säga att jag är grymt avis ditt garage...
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Japp RC Cola är Hård rock i fotholkarna nu vet du...
Blir några lager sidenmatt när allt är "klart" bara för att få den enhetlig.

Ja garaget är inte de sämsta, men så har de kosta massor. Tex så är SRXen min andra skoter i mitt trettioåriga liv. Fått spara LÄÄÄÄNGE för att ha råd att bygga. ca 700kkr hur egen ficka.
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
I väntan på boggie så testar jag lite färg....


Moahahaha
Skrämde jag er :p
Ska inte sitta något rött på denna maskin utan testade färgen på en gammal kåpa för att se om Vmaxen ska få en liten klick rött...
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Inte hänt mycket. Fått hem SRX nr3 idag, som jag nyss plockat ur RX1a boggien ur. Så den får stå uppallad tills ägaren kommerhit å demonterar drivhjul å matta så vi kan sätta ditt MM dito på den.
Ska bort i två dar nu så allt lär väl stå stilla. Men när de blir hemkomst igen ska RXboggien tvättas å servas, byta ettpar boggihjul och slides sen ska plattorna på och matta å boggie sättas på plats i min MSRX
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Mera prylar har landat och mera väntas...
Handlat på mej en MM700 dyna och en svart främre kofångare. Nytt Sportech bromsgrepp med "45graders hook"
MM dynan ska väl vara hårdare, högre och smalare än orginalet. Och byta tillbaks till svart kofångare för att få mera orginallook på det hela.
Sen är ett dubbelljus med den svarta plasten beställt å kommer till veckan :p
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Nja, inte hänt nästan nått, skotern hänger i taket och en myriad med delar ligger i högar runt den. Går som bäst och väntar på kylarslangar till förlängningen.
Skoter projekten har blivit lidande pga otillfredställande funktion hos mina bilar...