Det räcker och blir över alltså
Är det mycket uppkört på Akka tro?
Hittar man till Lefats utan att skriva ut en ledkarta?
Kan vi köpa en ledkarta på... statoil t.ex?
Jag och Snökungen var dit med bandvagnen och sladden idag. Det var ingen lek kan säga !Tror jag har knappat ner en beskrivning på hur man tar sig dit tidigare i tråden
Men det är lätt skyltat hela vägen från akka
Det finns gratis ledkartor på turistbyrån (stängt på helgerna), och även tror jag på Camp Gielas. Där kan du även lösa medlemskort i ASSF. :eyebrows:...
Hittar man till Lefats utan att skriva ut en ledkarta?
Kan vi köpa en ledkarta på... statoil t.ex?
Faktiskt funderat på att bli medlem - eller skitsamma om man är medlem - såg att BG-nr finns i en annan tråd - är väl inte så noga med att vara medlem egentligen, man kan väl bidra ändå...Det finns gratis ledkartor på turistbyrån (stängt på helgerna), och även tror jag på Camp Gielas. Där kan du även lösa medlemskort i ASSF. :eyebrows:
Har du en GPS, så kan du gå in på assf.se och helt gratis ladda ner alla våra leder.
Visst, pynta in ett bidrag, allt tas emot med tacksamhet.Faktiskt funderat på att bli medlem - eller skitsamma om man är medlem - såg att BG-nr finns i en annan tråd - är väl inte så noga med att vara medlem egentligen, man kan väl bidra ändå...
Finns en stor parkering,2 km. längs Stenträskvägen (vägen till vänster, ca. 200 meter före tunneln vid vittjåkk).Lasta av på vittjåkk och köra mot lefats funkar väl lika bra nu, som i december antar jag?
Alldeles riktigt, ni passerar då byn Storberg, kör då längs sjön till bortre ändan (den är ruskad), då är ni på rätt spår !Om man kör till "änden" av stenträsket och tar höger - följer den leden - så kommer man till lefats va? För att vara lite "kortfattad"?
Tack för denna tråd och tack för kvällen inlägg framförallt!
Fasiken då kanske det var ni som matade upp för fjället precis när vi kom framTillbaka efter en underbar dag i lefats.. 10 grader och strålande sol.. snö till bröstvårtena på vissa ställen i skogen.. M7:an gjorde mig inte besviken efter tweakningen med tändkil och munstycke i soppaslangen.. Synd att det är obligatorisk girlweekend nästa helg annars hade man varit där igen..
Det var sjukt, SJUKT!Fan vad grymt bra in verkar ha haft det där!
Du får säga till nästa gång så hänger jag med