180 över havet normal körställning. Jag har ingen aning vad jag ville veta är vad som brukar vara den mest vanliga höjningen.Beror ju på, hur lång du är och vilken körställning du vill ha.
Får man fråga om du gjort något åt någon wire eller kablage?Har en 4" styrhöjare på min sx med ett air styre som är 10 cm hög från fästpunkten, själv är jag ~173 cm och tycker det är helt perfekt
Om jag endå hade orkat räknat ut :laugh:Troligtvis inte!
Tänk på att org yamma styret är c:a 6" och det funkar med 3" höjare utan att någon schystering behövs göras!
Så 4" + 4" styre ska funka utan att behöva ändra något!
//Rasmus
Har snackat me en snubbe på Yamaha Center i Östersund. Jag fråga va han tyckte att ja borde göra. Då sa han en mountainmax gaswire är det enda som han kunde tänka sig skulle bytas för dom oljewiren gick tydligen att dra under luftfiltret. Sen bromsslangen gick att dra om lite lätt den med så det verkade lungt. Han sa att mountainmaxwiren va ungefär en dm längre så den borde ju räcka Ska lämna in den nästa vecka för byte av slides, gaswire och omställning av dämpare också.Känns som Ny bromskabel samt oljewire behövs bytas!
Annars får du köra väldigt rakt, kan bli knivigt att svänga vänster?
Är
MM wire'n längre än Sxr?
Testa innan du beställer så vet du säkert...=)
//Rasmus
Jaha, du menar den plasten som blir som en ring runt styrpinnen när man tar av huven? Har inte haft något problem med den än iallafall :beer:Där styrstången går upp, även där alla kablar går ner. sitter det som en svart plast. (ett hål kan man väl säga) Kapa bort kanterna där och du får mer "plats" att dra kablar och sånt. Hjälpte dock mig när jag hade problem med att jag inte kunde svänga maximalt pga kablarna spänndes!
//Rasmus