Styrhöjning

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Lyxigt med cnc fräs. Hade själv tänkt göra mig en egen styrhöjare men ides inte då jag hittade en billig och bara har tillgång till en vanlig fräs(inte cnc)
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Jag har 6" styrhöjare och har inte behövt förlängt varken gasvajer, kablar eller bromsslang, är precis på gränsen men det går.

Så för att vara helt säker så kan du ju köpa en 4 eller 5" höjjare så är du säker på att ingenting annat än höjaren behöver köpas, kör själv med original styre och tycker det är väldigt skönt, lagomt brett, har man bredare så känns skotern så rapplig då man får sån hävning när man bryter i styret så saker och ting sviktar, detta är min åsikt.



Nu har jag inte läst igenom inläggen i tråden, så liknande kanske finns men ville bara dela med mig av min åsikt och erfarenhet.
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
6 tum!!! De var mycket för orginal kablar, wire mm! Säker på att de är orginal gaswire för min blev jag tvungen att förlänga och jag har 4.5 tums höjjare?
 

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
lånar tråden litenu, har på en 4tums styrhöjjare på min enduro, förlängde min gaswire men måste ja förlänga bromswiren för en 6 tums?
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
6 tum!!! De var mycket för orginal kablar, wire mm! Säker på att de är orginal gaswire för min blev jag tvungen att förlänga och jag har 4.5 tums höjjare?

Okej, nu kan ju inte jag med 100% säkerhet säga att det är original gaswire, men jag tror det och kablarna är INTE förlängda, men som sagt, det är precis på gränsen :)