Tärnaby Hillclimb 2013

Blackbull

Välkänd medlem
18 mar 2013
106
0
6
Umeå
Läst runt o hittade på hemavans sida samt holeshotevent att det blir en påsk tävling i tärnaby, då jag bott söderut ett par år o missat allt roligt så ska det bli kul att åka upp o kolla! :)
Hur många är det som kommer köra härifrån?
Finns det nån lista man kan se hur många som är anmälda? Som jag förstått så kör man 2-klasser med eller utan turbo.
Hörde det var norrmän som vann förra året, hur pass preppade är maskinera dom kör med?

Har ytterligare en fråga, har inte missat tråden om att poliserna är ute o kollar upp samtliga skotrar, samt regbes för dom med turbo om dom har otur, är det inte rätt troligt polisen kommer stå på plats o ta alla som ska köra med turbo? :mad2:

mvh / Blackbull
 

mcx 1200

Medlem
10 nov 2011
36
0
1
Tenkte å delta i turbo klassen, men vet ikke helt nå.... Leit vist det skal bli mye problemer med turbo skoterne.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
borde ju va samma förutsättningar som att göra flygande besiktningar på en skotercross eller vanlig backtävling..

men så kan det ju hända att de tar i med hårdhandskarna mot samma maskiner som kanske vill ut på fjälle de övriga dagarna.
 

Blackbull

Välkänd medlem
18 mar 2013
106
0
6
Umeå
Min egna uppfattning är ju att dom inte kan ta en på tävlingen = då skotern är inne på ett tävlingsområde och samtliga skotrar har klarat besiktningen.
Dock jävligt för dom som har turbo om man tänkt köra till tävlingen o visa upp maskinerna dom lagt en mindre förmögenhet på.
Kommer iaf stå o heja på er som ställer upp o gör detta till en bra hillclimb show!
 

mcx 1200

Medlem
10 nov 2011
36
0
1
Jeg gir nok fan og stiller opp:) Er ett super bra arangemang, som er viktig å støtte opp om!! Ble nr 2 i hemavan i finalen mot kompisen, så får bare vri til skruven å ladde hardt:)
Håper det blir fult start felt og hard konkuranse.
 

Blackbull

Välkänd medlem
18 mar 2013
106
0
6
Umeå
Jeg gir nok fan og stiller opp:) Er ett super bra arangemang, som er viktig å støtte opp om!! Ble nr 2 i hemavan i finalen mot kompisen, så får bare vri til skruven å ladde hardt:)
Håper det blir fult start felt og hard konkuranse.
Kul med rätt inställning :)
Får man fråga vad du kör med för effekt? o laddtryck?
Jag såg film från hemavan!
:eyebrows:
 

Blackbull

Välkänd medlem
18 mar 2013
106
0
6
Umeå
320 hk :tongue1:
Ska bli kul att se live, har inte sett någon turboladdad skidoo tidigare :) Hur går den mot polarn din med nytro som vann förra tävlingen? Laddar han oxå ca 300? :evil:
 

mcx 1200

Medlem
10 nov 2011
36
0
1
Ja vi bremset hos mcx sammtidig. Han kjør med typ 300hk. En godt justert nytro går veldig bra!!
Nypexen til Temab er jo en killer, så får håpe den kommer.
 

Blackbull

Välkänd medlem
18 mar 2013
106
0
6
Umeå
Ja vi bremset hos mcx sammtidig. Han kjør med typ 300hk. En godt justert nytro går veldig bra!!
Nypexen til Temab er jo en killer, så får håpe den kommer.
Jo tänk om yamaha sålde alla sina maskiner med turbo direkt från fabrik :nuts:

Jag läste att dom hoppas på slå publikrekord, vilket är senast på 90-talet o ca 5000 åskådare... Galet!