Tips på skoterkängor

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Kollade in någon skotabell att jag skulle ha 41 typ... aldrig att jag skulle få ner foten i en 41a, tror det blir en 44a och sedan får man väll hålla tummarna bara.

Var dom snabba att leverera från Komplett fritid?
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Jag var nog lite snabb att rekommendera den norska sida, kom på att det är tull och momspåslag från norge..
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Gissar att det är ca 20-30%? tull+moms från Norge då... dvs så kommer ett par Klim adrenaline GTX kosta ca 2800kr
Visst dumt att man inte kollade upp det själv... men man fick som tron att shagwell iom sin post hade beställt från sidan själv...
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Okej, då tar jag dig på orden ocj köper ett par
http://outletsnowmobile.se/personligt/boot-hmk-team-focus-white/ billigast här. Tänk på att deras storleka är helt åt skogen jag har 42 men beställde 44 och dom är precis skulle nog kunna ha 45 utan problem.. Du väljer rätt sko iaf,ganska säker på att det inte finns några bättre.ja åkte med klim innan och jag tycker inte ens att dom kommer i närheten av kvaliten och kännslan i hmk.
 

mr-cave

Välkänd medlem
17 nov 2010
156
0
6
Gagnef
Dammar av den här tråden lite då jag lagt undan ett par HMK Voyager skor som dom rear ut på Touringbutiken.
Såg ovanför här att kvaliteten verkar bra på HMK skorna men är det någon annan som köpt Voyagern å vart nöjd/ missnöjd?
Och ja... storlekarna verkar ju helt stolliga. har typ 44-45 i vanliga fall och en 48 dom hade kvar satt bra med en sula och tjockare strumpor. :)
Får ge ca 1500kr för dom.
 

ProRmk77

Välkänd medlem
18 apr 2012
114
0
6
Gällivare
Rekomenderar HMK team kängorna, hållbara, varma & torra. Kört mina i 2 säsonger.

Satt lite liqusol på sömmarna fram för att skydda mot nötning på fotstegen. Bytt till vaxade hockeysnören, så att man verkligen kan dra åt snörningen (orginal snören är skit)

Har strl. us 9 normalt, HMK team skorna har jag strl. us 10. Passar perfekt
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Väcker den här tråden (igen) med en fundering,

sitter och tittar på KLIM och funderar på vad det är för skillnad på Adrenaline och Arctic Kängan? Nån av er där ute som kör med antingen eller och kan rekommendera dom?

Har kört P-orginal ett par säsonger men man blir sjöblöt om fötterna efter 10 minuter och sen är de inte torra förräns man har kört klart för helgen och de har torkat halva veckan. :)

Efter att ha läst i tråden verkar många vara missnöjda med TOBE kängorna, någon som fortfarande använder dom?

http://www.stenmarksmaskin.se/tobe-busted-skoterkanga-p-18335-c-1105.aspx rätt bra pris på dem nu
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Ang Tobe busted så såg jag just att det stod att det var stryktålig Snörnings systemet, och det tycker jag är helt fel. Man vågar knappt dra åt för det känns som att det ska gå sönder. Jag har för mig att jag drog sönder något första gången jag skulle ta på mig dom. Vet inte vars jag har dom, men kan se om jag hittar dom så ska jag pröva igen och se.

Så som sagt behöver jag också nya kängor. Har kollat på klim och hmk. Nån som vet skillnaden mellan klim Adrenaline och radium. Har läst att radium ska vara lite styvare men mer än så vet jag inte

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Måste bara tipsa er som är ute efter nya skor inför säsongen

24mx.se har i sin julkalender Castle Force skoterkängor för 399:- , dom kostar egentligen 1700:-
Du får även en mössa på köpet om du anger "GODJUL" i kampanjkodsfältet.

http://www.24mx.se/motocross/p/castle-force-kanga/32739

Jag har kört med Tobe Busted nu i en säsong, och dom är inte så bra som jag trodde att dom skulle vara. Sköna som fanken, men tar tyvärr in vatten. Castle har jag hört många tala gott om, hoppas dom är bra nu!
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Har kollat på klim och hmk. Nån som vet skillnaden mellan klim Adrenaline och radium. Har läst att radium ska vara lite styvare men mer än så vet jag inte

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Radium är klumpigare, mer som en snowboardkänga. Styvare som du säger.

Adrenaline är mer som en rejäl vinterkänga, smidigare och lättare men inte samma styvhet i skaftet som radium.

Jag personligen gillar den smidigare adrenaline-kängan...

Välj den typ du gillar...
 

TOMPAN

Välkänd medlem
26 aug 2010
352
0
16
Piteå
Har kollat på klim och hmk. Nån som vet skillnaden mellan klim Adrenaline och radium. Har läst att radium ska vara lite styvare men mer än så vet jag inte
En sak jag reagerade på Radiumkängan var att dom kändes så mycket tyngre och klumpigare på fötterna än Adrenaline.
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
Även jag hade tobe busted förra säsongen, det är sämsta skiten jag haft på fötterna. Jag som alla andra vart dyngsur om fötterna, dock hade jag inga problem med snörningen.

Tills i år har jag köpt Klim Adrenaline och även hunnit testat dom 2 heldagar ute i snön, kan bara säga att såhär långt är jag grymt nöjd. Inte en tillstymmelse till väta och grymt varma och sköna.
 

Erikxson

Välkänd medlem
16 jan 2012
346
0
16
Uppland/Hälsingland
Jag sitter och funderar mellan HMK Voyager och TEAM skorna jag är inte den som hoppar 30m. och kräver väl inte tokstyva skor heller.
Ska man satsa på Voyager skorna eller vad är fördelen med TEAM skorna?