Tips på skoterkängor

jockmus

Välkänd medlem
6 dec 2012
290
1
16
Kiruna
Kör med klim adrenaline och är grymt nöjd. Alltid varm och torr om fötterna efter ibland 13-14 timmar i skorna. Hade dom haft något snabbsnörningssystem hade den varit perfekt!
 

yngwie

Välkänd medlem
28 aug 2012
116
0
6
Måste bara tipsa er som är ute efter nya skor inför säsongen

24mx.se har i sin julkalender Castle Force skoterkängor för 399:- , dom kostar egentligen 1700:-
Du får även en mössa på köpet om du anger "GODJUL" i kampanjkodsfältet.

http://www.24mx.se/motocross/p/castle-force-kanga/32739

Jag har kört med Tobe Busted nu i en säsong, och dom är inte så bra som jag trodde att dom skulle vara. Sköna som fanken, men tar tyvärr in vatten. Castle har jag hört många tala gott om, hoppas dom är bra nu!
Jag slog till på ett par Castle Force. Mitt första par skoterskor någonsin. Löjligt bra pris, blir spännande att se om dom är lika bra som priset.
 

yngwie

Välkänd medlem
28 aug 2012
116
0
6
Härligt! :) Jag fick mina i dag, var helt klart sköna. Blir intressant att pröva dom in action senare.
 

Calleman91

Välkänd medlem
28 sept 2009
238
0
16
Vänersborg / Sälen
Fick ett par Burton Moto boots i julklapp, ska bli kul å testa! Kändes stabil, väldigt skön och framförallt LÄTT! Trodde paketet va tomt ^^ gick också att forma innerdelen efter foten
 

Baltazar79

Välkänd medlem
25 jan 2010
488
0
16
Örnsköldsvik
Jag åker också med ett par Burton moto. Väldigt nöjd med dessa skor. Aldrig kall eller blöt om fötterna.
Inte så mycket lutning på skaften som många snowboardskor kan vara. Vilket är positivt.
 

Skytt

Välkänd medlem
22 okt 2012
107
2
16
Örnsköldsvik
Kör också med Burton Moto, klockrent att slippa lägga ut 2000kr till när man redan har schyssta boots. Riktigt sköna när de har format sig efter foten. Ett extra plus är att de är tillräckligt hårda att ge extra stabilitet om man har en halvvek fotled som man stukar hela tiden.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Var och provade ett par Team Boa idag men tycket inte att det kändes så styva som jag önskat. De hade inte några Team Boa Focus på lager som jag mest var mest sugen på, men dom borde nog kanske kännas lite bättre då som jag har förstått så drar man åt övre och nedre del separat med rattarna. Tyckte inte den enkla Team Boa drog åt riktigt bra. Men av dom skor som fanns så kändes dom bäst.

Någon som jämfört både Team Boa och Team Boa Focus?
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Team boa blir bättre när man kört in dom lite (går att dra tightare då) men boa focus får du mer åtsittande pga dom dubbla spännarna (uppe+nere) och även dom går till sig lite.
annars vete fan vad du ska välja för skor ?? kanske gips med blybeläggning :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Team boa blir bättre när man kört in dom lite (går att dra tightare då) men boa focus får du mer åtsittande pga dom dubbla spännarna (uppe+nere) och även dom går till sig lite.
annars vete fan vad du ska välja för skor ?? kanske gips med blybeläggning :)
Team boa focus blir nog bra dom, får se om man får tag på några i mellandagarna så man kan åka ut och bränna någon korv vid nyår :)
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag provade aldrig vanliga boa när jag köpte mina focus. Men när man spänner åt båda rattarna så tycker jag att skon blir gode stabil. I stort sett som en skidpjäxa, har bara kört en dag med mina så om dom blir bättre efter ett tag som någon skrev så blir dom nog riktigt bra! :)

Skotern är hos åf så blir nog inget mer körande förrän efter nyår tyvärr
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Så ni som har Burton skor blir aldrig blöta om fötterna?? Mina är grymt bra! Förutom att jag blir blöt.... Tror dom tar in i snörningen... :s Snabbsnörning, ett "handtag" för övre delen och ett för nedre. Minns ej modellen. Värst på vänster fot där snön smälter mest pga variatorerna
 

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
Team boa focus blir nog bra dom, får se om man får tag på några i mellandagarna så man kan åka ut och bränna någon korv vid nyår :)
snowboard skor är ju riktigt styva har du provat sånna?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Köpte ett par klim adrenaline för någon dag sen. Mkt styva och sköna. Hoppas dom är lika bra som det sägs
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Fick ett par altimate supersport utav frugan i julklapp, fått fyra heldagar på dem hittills och jag säger då det bättre sko än denna till det pris hon betalade går nog inte att hitta.. Ganska mjuka, grymt följsamm så de funkar lika bra för stående som sittande åkning, varma och inga problem med att dem blir blöta. Dessutom inbyggd dämpning i hälen. Hittills 5/5 toasters, kan rekommenderas om man inte jagar en stenhård sko :)