Ja det är dom, fast NTC är bra mycket duktigare på att få variatorerna att lira som dom ska. Utan remslitage..
Vi brukar resonera så här. Känner du dig det minsta tveksam om du klarar av att montera själv ska du lämna över det till någon som kan.Drar upp tråden med en fråga som säkert finns besvarad tidigare men då sökfunktionen verkar vara rätt värdelös så kör jag den här iaf. Det här med montering av turbokit på Nytron, är det något man kan lyckas med själv (har skruvat en del tidigare)? Har jag förstått rätt i att med 180 kittet så är enda riktiga skruvandet på själva motorn monteringen av oljepumpen för turbon?
Förstod nästan det, är ju dock hur som helst svårt att säga om man är osäker eller ej före man vet hur det ska gå till.Vi brukar resonera så här. Känner du dig det minsta tveksam om du klarar av att montera själv ska du lämna över det till någon som kan.
Det kan ligga en rätt stor slant i potten om något blir fel.
Jag har monterat det mesta på mitt kit själv. NTC har hjälpt till med kompsänkningen, och dom har även svetsat grenröret. Grenröret fixar man hyfsat enkelt om man provat svetsa lite förut, men iom att dom har en jigg så går det hundra gånger snabbare och resultatet blev jättebra.Förstod nästan det, är ju dock hur som helst svårt att säga om man är osäker eller ej före man vet hur det ska gå till.
240 kit beställt i vart fall, sen ser man om man skruvar själv eller lejer bort det hela.