Bolagen förbehåller sig väl rätten att se försäkringen som ogiltig vid minsta modifiering av motor istortsett, framförallt de som ökar effekten... Sen hur de praktiskt driver sin policy måste ju någon som faktiskt råkat ut för något uttala sig om. Misstänker att vissa modifieringar glider säkert igenom utan att de bryr sig men turbo känns väldigt tveksamt att det är ok.Nån som har koll hur försäkringsbolagen reagerar på att man eftermonterar ett turbo kit på maskinen?
Vad gäller och vad gäller inte?
Hos mitt bolag (dina.se) så kan jag själv ange vilken effekt min skoter har och därifrån få min premie bestämd. Min Nytro gick från 2300:-/år till 4100:-/år då jag angav 270hk som den gällande effekten.Nån som har koll hur försäkringsbolagen reagerar på att man eftermonterar ett turbo kit på maskinen?
Vad gäller och vad gäller inte?
Vet du om stöldpremien då t.ex också täcker kostnaden för turbon...?Hos mitt bolag (dina.se) så kan jag själv ange vilken effekt min skoter har och därifrån få min premie bestämd. Min Nytro gick från 2300:-/år till 4100:-/år då jag angav 270hk som den gällande effekten.
Jag gissar dock att alla bolag ej har den här funktionen.
Dom är flexibla, det går garanterat att höja premien ytterligare om man vill försäkra sin skoter till ett högre värde. Ring och kolla på Måndag vettja!Vet du om stöldpremien då t.ex också täcker kostnaden för turbon...?
Smart funktion annars, byråkration runt detta verkar ju ofta vara ganska stel...