var inget personligt påhopp, jag menar bara att nån som skriver att 4T är direkt olämpligt i skotrar, och sen åker runt med den motorn som varit den största besvikelsen under 2000talet (min åsikt iaf, jag har skulle köpa en fusion 900 och provkörde flera stycken innan det blev en REV800 för mig förra året) är jävligt skumt bara.. är man 2takts fantast, finns det bra mkt bättre rovor än så att ha i sin RMK, 600an tex..
ang XPn så är det juh inget jag tycker dom hinkat ihop, tycker bara att det är så jäkla kul att se alla dessa 4-takts hatare, hålla fast vid så mkt saker som dom inte äger.
har du kört många XP ärligt talat Stox, jag har inte heller gjort det, har provat en kort 800 och den gick som ett troll.
jag gillar skidoo, jag vill inte heller att 2takt ska försvinna, när jag byter maskin efter denna säsongen så blir det nog en 2taktare, siktar på en M8 eller en Crossfire 8, dom gillar jag i snön, inte världens mest kvalitativa och superbra passformar på allt, men motorn går som ett skott, och skotern ochså i snö med en rejäl matta.
varför jag byter har inget med 2takt vs 4takt att göra dock, 4takt hör hemma i skotrar ochså, och är här för att stanna... det är ett faktum att det inte är direkt olämpligt i skotrar, skulle alla dessa som kört nytron och gett omdömen om den över hela världen vara mutade av yamaha eller dumma i huvudet?.. för jag har då inte sett mkt dålig kritik, och det är med denna maskinen som yamma satt standarden för 4taktare, kommer bli svårt att överträffa men jag tror dom gör det iaf... den kommer bli starkare, lättare och ändå mer användbar till nästa år...
och min gissning är att XPn blir, mindre problemfylld, tyngre till nästa år...
yamma kan sikta på att utveckla Nytron eftersom den inte haft några direkta problem, och Skidoo måste förbättra den dom redan har på punkter som är onödiga.. detta kommer ta udden av nästa års modell ochså tror jag, den kommer nog inte väga så lite som den gör i år.. tror det var ett försäljningknep dom körde med för att ta lite PR från yamma.
men men, som jag skrev sist, den som lever får se.
no hard feelings skotte, jag ville bara påpeka att det är lätt att kasta sten, bara man inte sitter i ett glashus.