S
StoxResearch
Hjulboggie rules:
Men, tycker nån på MC Xpress att 2T ska gå under? Det var ju inte det mest förvånande jag har stött på precis,
Nädu, 2T är starkare än nånsin idag... Aldrig förr har gapet mellan 2T och 4T varit så litet vad gäller emissioner och det kommer att fortsätta... Rotax har ju inte ens börjat använda ett lika avancerat smörjsystem på de nya skotermotorerna (E-Tec) som man har i utombordarna... Det är lååååångt kvar till väggen än, väldigt långt... E-Tec och de andras kommande 2T DI kommer att förändra ALLT! Nu växlar vi till 2an...
Varför ska man köpa 4T? Är det den höga vikten som lockar? Den höga tillverkningskostnaden? Den höga bränsleförbrukningen? Den höga tyngdpunkten? Det stora yttermåttet (som ger sämre köregenskaper)? Den höga kostnaden vid ev. haveri/underhåll? Den komplexa uppbyggnaden?
Vad är det som är bra egentligen? Förklara för mig nu så att jag fattar, Det går nämligen lite trögt för mig att begripa hur något som är sämre kan vara bättre...
Men, tycker nån på MC Xpress att 2T ska gå under? Det var ju inte det mest förvånande jag har stött på precis,
Nädu, 2T är starkare än nånsin idag... Aldrig förr har gapet mellan 2T och 4T varit så litet vad gäller emissioner och det kommer att fortsätta... Rotax har ju inte ens börjat använda ett lika avancerat smörjsystem på de nya skotermotorerna (E-Tec) som man har i utombordarna... Det är lååååångt kvar till väggen än, väldigt långt... E-Tec och de andras kommande 2T DI kommer att förändra ALLT! Nu växlar vi till 2an...
Varför ska man köpa 4T? Är det den höga vikten som lockar? Den höga tillverkningskostnaden? Den höga bränsleförbrukningen? Den höga tyngdpunkten? Det stora yttermåttet (som ger sämre köregenskaper)? Den höga kostnaden vid ev. haveri/underhåll? Den komplexa uppbyggnaden?
Vad är det som är bra egentligen? Förklara för mig nu så att jag fattar, Det går nämligen lite trögt för mig att begripa hur något som är sämre kan vara bättre...
Last edited: