YO BABY YO! Jag älskar sånt här. Riktiga försäljningssiffror för hela världen,
http://www.hardcoresledder.com/forums/index.php?act=attach&type=post&id=494095
Mina spekulationer om att Yamaha tappade säsongen 07/08 stämde visst! Trendbrott. Ska Yamaha komma längre än dom kommit nu så MÅSTE dom släppa 2T DI, annars tror jag det bara går bakåt de närmaste åren. Lyssna här Yamaha; 4T är INTE framtiden!
Polaris går riktigt ***** bra för tillfället. De angriper hårt som satan, och säljer! Inte en 4T i sikte heller, och jag blir förvånad ifall det kommer någon. Tror snarare på 2T DI. De verkar satsa allt på 2T, eftersom det är det som fungerar. Jag tror att det helt enkelt inte finns marknad för fyra tillverkare att tjäna pengar på 4T. På sikt tror jag det bara finns marknad för en, max två. Redan det är en våldsam revidering från mina tidigare spådomar att 4T kommer att dö. Jag är inte så säker längre, men det är fortfarande mitt utgångsbud.
Arctic Cat. Well, dags att dom skärper till sig! Jag tror att 2010 blir året när alla tvivel om att Cat är tillbaka utplånas. Titta på Sno-Pron om ni tvivlar. Tycker dom har skärpt till sig ordentligt redan nu, men det måste bli ännu bättre. Många tvivlar ju än om Cats förträfflighet. Det måste rättas till. Framförallt behöver de mer Hi-Tech i sina 2T motorer, samt att de behöver ersätta Twin-Spar chassit.
BRP. Definitivt i den bästa positionen av alla. Jag förutspådde redan när XPn släpptes att Ski-Doo (BRP) skulle förbli #1 minst de närmaste fem åren, och det vidhåller jag. Ingen blir dock gladare än mig ifall det inte stämmer, konkurrens är bra. Dessutom blir Ski-Doo då åter tvungna att välja spår, och det blir 2T!